بخش هایی از لاشه هواپیمای ناپدیدشده میانمار با 104سرنشین پیدا شد

یک مقام میانماری چهارشنبه شب به وقت محلی اعلام کرد بخش هایی از بقایای هواپیمای نظامی میانمار که با 104 سرنشین ناپدید شده بود، در دریای آندامان پیدا شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، ارتباط این هواپیمای نظامی میانمار ساعت 13 و 35 دقیقه به وقت محلی در حدود 20 مایلی غرب شهر 'داوی' در جنوب شرق میانمار با رادار قطع شد.

به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، چهار کشتی نیروی دریایی و دو هواپیمای نیروی هوایی برای جستجوی هواپیما اعزام شده بودند. این هواپیما بین شهر 'مائیک' و یانگون و در ارتفاع 18 هزار پایی در پرواز بود که ناپدید شد.
یک مقام محلی و یک منبع نیروی هوایی به خبرگزاری فرانسه گفتند که بخش هایی از باقی مانده هواپیما پس از جستجو در دریای آندامان پیدا شد.
'ناینگ لین زاو' یک مقام گردشگری در شهر 'مائیک' گفت قطعه هواپیمای سقوط کرده در دریا و در 136 مایلی (218 کیلومتری) شهر 'داوی' پیدا شده است.
یک منبع نیروی هوایی میانمار نیز که خواست نامش فاش نشود جستجوی نیروی دریایی و پیدا شدن قطعه ای از هواپیما را تایید کرد.
'داوی' یک شهر بندری در جنوب یانگون، دومین شهر و پایتخت تجاری میانمار است.
دفتر فرمانده نظامی اعلام کرد که 90 نظامی از فرماندهی نیروی هوایی و اعضای خانواده آنها در 'مائیک' از سرنشینان هواپیما بودند و 14 خدمه پرواز نیز در هواپیما حضور داشتند.
پیش از این یک منبع فرودگاهی اعلام کرده بود هواپیما حامل 105 مسافر و 11 خدمه پرواز بوده است.
این هواپیما سال گذشته در ماه مارس تحویل نیروی هوایی میانمار شد و 809 ساعت پرواز داشته است.
یک فروند بالگرد ارتش میانمار نیز سال گذشته در شهر «باگو» در جنوب این کشور سقوط کرد و سه نظامی براثر این سانحه جان باختند.
یک هواپیمای نیروی هوایی ارتش میانمار نیز بهمن ماه قبل از آن درمدت زمان کوتاهی پس ازپرواز از مبدا 'نایپیداو' پایتخت این کشور سقوط کرد و هر پنج خدمه آن کشته شدند.

701

کد خبر: 785194

وب گردی

وب گردی