گشایش دفتر یادبود قربانیان حملات تروریستی تهران در استرالیا

سفارت جمهوری اسلامی ایران در استرالیا ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده قربانیان مظلوم حملات تروریستی، روز جمعه اقدام به گشودن دفتر یادبودی در کانبرا می کند.

به گزارش ایسکانیوز سفارت جمهوری اسلامی ایران در استرالیا روز پنجشنبه در اطلاعیه ای ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده قربانیان مظلوم حملات تروریستی روز گذشته تهران که منجر به شهادت 13 نفر و مجروح شدن 43 نفر از شهروندان بیگناه کشورمان شد، این گونه حملات کور، غیر انسانی و غیر متمدنانه توسط گروه تروریستی داعش را که مظهر مردم سالاری دینی در ایران را هدف قرار داد، به شدت محکوم کرد.

سفارت ایران در استرالیا اعلام کرد به منظور گرامیداشت یاد قربانیان حملات ترورستی تهران، روز جمعه اقدام به گشایش دفتر یادبودی از ساعت 10 صبح تا 16 به وقت محلی در محل سفارت کشورمان در شهر کانبرا می ‌کند.

صبح روز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان شد.

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی یک تروریست خود را منفجر کرد و 2 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند.

گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

301

کد خبر: 785253

وب گردی

وب گردی