وقتی فیس‌بوک به‌جای سایت رسمی مرجع خبرها می‌شود+عکس

سایت فدراسیون فوتبال در حالی مطلبی تحت عنوان «بیانیه کی‌روش پیش از بازی با ازبکستان» را روی خروجی خود قرار داده که کی‌روش همانند برخی از اوقات صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک را مرجع اطلاع‌رسانی قرار داد فدراسیون فوتباله است.

به گزارش ایسکانیوز، در حالی که تیم ملی فوتبال ایران روز دوشنبه هفته آینده (22 خرداد) دیداری حساس در مرحله انتخابی جام جهانی 20188 برابر ازبکستان در پیش دارد اما فضای اطراف تیم ملی به هیچ عنوان با شرایط کنونی همخوانی ندارد.

اردوی تیم ملی پیش از سفر به اتریش و البته بازی با مونته‌نگرو در حالی آغاز شد که فدراسیون فوتبال اطلاع‌رسانی در این باره نکرده و تمرینات تیم ملی هم پشت درهای بسته برگزار می‌شد. در واقع تیم ملی خودش را از رسانه‌ها و البته مردم و هواداران پنهان کرده بود. پس از بازی دوستانه با مونته‌نگرو نیز کی‌روش اسامی بازیکنان دعوت شده را ابتدا در فیس‌بوک خود اعلام کرد و پس از آن در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شد، اتفاقی که در گذشته هم رخ داده بود.

امروز هم سایت فدراسیون فوتبال در اقدامی قابل تأمل متن نوشته شده در فیس‌بوک سرمربی تیم ملی که 16 ساعت پیش منتشر شده بود را تحت عنوان بیانیه کی‌روش روی خروجی خود قرار داد. اگر قرار بود کی‌روش بیانیه بدهد، چرا از ابتدا سایت فدراسیون آن را منتشر نکرد؟ چرا کی‌روش پیش از اینکه خبر یا بیانیه‌اش روی سایت رسمی فدراسیون فوتبال ایران قرار بگیرد، آن را در فیس‌بوک منتشر می‌کند (همانند اعلام اسامی تیم ملی) و چرا سایت فدراسیون با استناد به فیس‌بوک سرمربی تیم ملی، مطلبی را تحت عنوان بیانیه آن هم پس از 16 ساعت منتشر می‌کند؟ آیا سایت فدراسیون فوتبال نباید مرجع تمام اخبار مربوط به تیم‌های ملی باشد؟

این اقدامات البته در گذشته به نوعی دیگر هم وجود داشته از جمله اینکه اسامی برخی از بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی از طریق سایت رسمی فدراسیون منتشر نمی‌شد و خبرنگاران در روزی که سر تمرین می‌رفتند متوجه این موضوع می‌شدند و اطلاع‌رسانی می‌کردند.

در مجموع در آستانه دیدار با ازبکستان، فدراسیون فوتبال، تیم ملی و کی‌روش، رسانه‌گریز شده‌اند و این نمی‌تواند اتفاق خوبی برای فدراسیون فوتبال باشد. آیا کسی در فدراسیون فوتبال نیست که سرمربی تیم ملی را ملزم کند باید ابتدا اخبار مربوط به تیم ملی (همانند دعوت بازیکنان) در سایت رسمی فدراسیون درج شود و آیا کسی در فدراسیون فوتبال نیست که بداند متن منتشر شده در فیس‌بوک سرمربی تیم ملی را نباید تحت عنوان بیانیه کار کند؟

602

کد خبر: 785254

وب گردی

وب گردی