انتخاب نیرو های مستعد ، شایسته ، خلاق و توانمند در حوزه فرهنگی دانشگاه ها در اولویت قرار گیرد

رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در نشست کمیته فرهنگی شورای تخصصی معاونین دانشجویی و فرهنگی اظهار کرد : انتخاب و بکارگیری نیرو های مستعد ، شایسته ، خلاق و توانمند در حوزه فرهنگی دانشگاه ها در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عبدالحمید فرزانه رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و دکترعلی اکبر عارف رئیس شورای تخصصی فرهنگی دانشگاههای استان فارس به اتفاق اعضای کمیته فرهنگی شورای معاونین دانشجویی و فرهنگی به منظور هم اندیشی پیرامون مهمترین مباحث فرهنگی دانشگاه ها در واحد بیضا به رایزنی و تبادل نظر پرداختند .

دکتر عبدالحمید فرزانه ، با اشاره به سخنان گهر بار مولای متقیان علی علیه السلام درباره روان شناسی شخصیت مدیران ستم پیشه و مستبد گفت : سخنان گهربار مولای متقیان می تواند در امر مدیریت مسوولان فرهنگی دانشگاه بسیار راهگشا و تعیین کننده باشد .

رییس دبیرخانه هیأت امنای استان فارس افزود ، مولا دراین فرمایش نورانی می فرماید این افراد نسبت به مافوق خود ظلم وستم می کنند بدین صورت که با عدم اجرای دستورات و راهنمایهای مدیران بالا دستی خود آن دستگاه را دراجرای منویات آن مسوول دچار مشکل می سازند البته نصیحت و خیر خواهی برای همه مطلوب است اما دراین اثنا نباید به بهانه اینکه مدیر میانی از توانایی بالقوه بهتری برخوردار است دستورات مافوق خود را کم اهمیت بگیرد و در سیستم ایجاد اشکال کند .

وی افزود ، البته این افراد به دلیل همان طیبعت ظالمانه ی ستم پیشه ای که دارند به افراد ذیل دست خود نیز ستم روا می دارند و با آن ها مستبدانه برخورد و از بروز خلاقیت آن جلوگیری می کند.

دکتر عبدالحمید فرزانه یکی از راههای جلوگیری از بروز این چالش مدیریتی را استفاده بهینه افراد در حوزه های کاری دانشگاه متناسب با استعداد و توانایی آن در مشاغل دانشگاه خواند و گفت : با توجه به اینکه حوزه فرهنگ از حساسیت بیشتری برخوردار است : باید انتخاب و بکارگیری نیرو های مستعد ، شایسته ، خلاق و توانمند در حوزه فرهنگی دانشگاه ها در اولویت قرار گیرد .

رییس دبیرخانه هیأت امنای استان فارس در این نسشت فرهنگی بر توجه موکد به مقوله مهم امر به معروف و نهی از منکر و موضوع خطیر عفاف و حجاب و فرهنگ سازی هرچه بیشتر آن در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و افزود : عملیاتی شدن برنامه های مهم استانی به خصوص اجرای دانشنامه فرهنگی استان فارس ،طرحهای ماندگار فرهنگی ،همایشهای فرهنگی باید به گونه ای شایسته مد نظر مسوولین فرهنگی دانشگاههای آزاد اسلامی فارس قرار گیرد .

فرزانه ، از حضور معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به خاطر قبول زحمت در شرایط روزه داری و همچنین از دکتر علیرضا ملایی رییس واحد بیضا و همکاران فرهنگی واحد بیضا تقدیر و تشکر نمود .

دکتر علی اکبر عارف ، رییس شورای دانشجویی و فرهنگی استان فارس ، نیز ضمن تشکر از همکاران فرهنگی و مدیریت واحد بیضا بر موضوعات قابل بحث و راه کارهای اجرایی آیین نامه ی امر به معروف و نهی از منکر و شرکتهای دانش بنیان فرهنگی هنری و دیگر برنامه های استان در حوزه فرهنگ به بیان سخن و ایراد نقطه نظرات پرداخت .

به گزارش روابط عمومی واحد بیضا ، همچنین در ابتدای این نشست فرهنگی ، دکتر سعدی مویدی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بیضا ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت : ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و تهذیب نفس و نیل به مراتب عالیه انسانی و معنوی است .

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بیضا ضمن خیر مقدم به مدعوین از حمایت ها و تلاش های رییس واحد بیضا درجهت همسویی با برنامه های فرهنگی و مذهبی دانشگاه تقدیر و تشکر کرد .

حضور بر مرقد شهدای گمنام واحد بیضا و قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و صرف افطاری پایان بخش این نشست فرهنگی در واحد بیضا بود .

200

کد خبر: 785279

وب گردی

وب گردی