تسهیلات کم بهره برای نوسازی ناوگان حمل و نقل باری ارائه می‌شود

 رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل باری کشور خبرداد وگفت: برای این اقدام تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسکانیوز، داود کشاورزیان امروز پنج شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای کردستان در سنندج با اشاره به اینکه یکی از رسالت های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نگهداری از راه های شهری و روستایی است، گفت: نگهداری راه های شریانی از محل منابع ملی و راه های غیرشریانی که اکثر راه های فرعی و روستایی را شامل می شود از محل منابع استانی تامین اعتبار می شود.

وی عنوان کرد: بعد از افزایش قیمت قیر و هزینه های راه سازی و نگهداری، بخشی که برعهده استان ها گذاشته شد محقق و اجرایی نشد.

وی با با بیان اینکه متاسفانه منبع مالی جایگزینی برای نگهداری از راه های غیرشریانی در بودجه ملی دیده نشده است، اظهارداشت: باید منبعی برای نگهداری از این راه ها درنظر گرفته شود تا دستخوش تخصیص اعتبارات عمرانی نشود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: در چنین شرایطی اولویت ما در نگهداری راه ها، بحث ایمنی یعنی احیای به موقع خط کشی، تعمیرتابلوها، اصلاح تقاطع و دوربرگردان ها، ساخت تقاطع های غیرهمسطح، رفع نقاط حادثه خیز است.

کشاورزیان بیان کرد: شبکه راه های این استان به دلیل مرزی بودن آن به تدریج که به انتها می رسد ضعیف تر می شود و این امری طبیعی است و تنها مختص به کردستان نیست و شامل تمامی استان های مرزی کشور می شود.

وی اضافه کرد: علی رغم تنگناهای اعتباری، اعتبارات مطلوبی به پروژه های ساخت در سال گذشته اختصاص پیدا کرد و در بخش نگهداری از راه ها هم اولویت ارتقای ایمنی است.

وی با بیان اینکه پروژه هایی در سطح ملی برای ارتقای ایمنی راه ها تعریف شده است، بیان کرد: اتوبوس ها مجهز به سامانه سپه تن شدند که این موجب کنترل تردد تمامی اتوبوس های بین شهری و در نتیجه ارتقای ایمنی مسافرت ها می شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: کردستان هم حمل و نقل داخلی و هم بین المللی، پایانه مرزی و تزانزیت کالا را دارد و این نشان از اهمیت حمل و نقل در این استان است و باید بیشتر این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

کشاورزیان اضافه کرد: برای نوسازی ناوگان مسافربری از محل منابع داخلی سازمان وام های کم بهره تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان پرداخت کردیم.

وی اظهارداشت: مهمترین ضعف در ناوگان مینی بوسرانی کشورمان است چراکه این بخش دیگر قدرت ترمیم خود را ندارد.

وی عنوان کرد: طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل باری کشور هم در دست اقدام است و طرح های دیگری هم در راستای ارتقای ایمنی راه ها در حال اجرایی شدن درکشورمان است.

401

کد خبر: 785352

وب گردی

وب گردی