در سال تحصیلی جدید 15 درصد افزایش دانشجو داشته ایم

معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در سطح استان 4 دانشکده سما با 4200 دانشجو، 456 هیات علمی که عمدتا حق التدریسی هستند، 17 مدرسه فنی حرفه ای با 1300 دانش آموز و 177 معلم داریم گفت: در سال تحصیلی جدید، با افزایش 15 درصدی دانشجو مواجه بوده ایم.

به گزارش ایسکانیوز، کمال جلالی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل دانشکده فنی سماء ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است ادامه داد: سازمان سماء نیز از بطن دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نیاز کشور و کمک به آموزش و پرورش تاسیس شد.

دبیر شورای نظارت سماء آذربایجان غربی همچنین در ادامه به دو وظیفه مشخص سازمان سماء اشاره کرد و افزود: تربیت آینده سازان انقلاب اسلامی در مدارس و حیطه آموزش و پرورش و همچنین تربیت تکنسین و نیروهای انسانی ماهر و متعهد از طریق آموزشکده های فنی و حرفه ای همواره مورد توجه این مجموعه بوده است و با قدرت بیش تری ادامه خواهد داشت.

جلالی تصریح کرد: زیربنای آموزشی استان، 30 هزار متر مربع با حدود 62 رشته محل در سطح استان است و همچنین احداث مدرسه دخترانه با حدود 2 هزار متر مربع در شهرستان ارومیه در حال پیگیری است .

وی گفت: تعداد آموزشکده های سماء در سطح کشور بیش از 120 واحد و بیش از 91 هزار دانشجو در حال تحصیل در مقطع کاردانی است همچنین 72 هزار دانش آموزش نیز در این مجموعه مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد مدارس سماء در سطح استان آذربایجان غربی 17 باب با دارا بودن 1300 دانش آموز و 177 معلم حق التدریس است.

معاون سماء دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه به تاریخچه تاسیس مدارس و واحد سماء در سطح شهرستان ارومیه اشاره کرد و گفت: اولین بار مدارس سماء در سطح ارومیه در سال 77 شروع به فعالیت کردند همچنین دانشکده فنی حرفه ای نیز برای اولین بار در سال 82 با دو رشته معماری و ساختمان استارت کاری خود را آغاز کرد.

وی اظهار کرد: باشگاه پژوهشگران جوان نیز با حدود 66 عضو در داخل همین مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تمام آموزشکده های فنی و حرفه ای سازمان سماء در استان مجهز به تجهیزات لازم و ضروری هستند یادآور شد: امکان هیچ گونه دخل و تصرف مالی در سازمان سماء به دلیل رسیدگی های دقیق وجود ندارد.

کمال جلالی وجود اساتید دانشگاه و هیات علمی دانشکده های سماء را ظرفیت و پتانسیل بالایی معرفی کرد و گفت: همکاری این اساتید در مدارس سماء موقعیت بسیار مناسبی برای افزایش سطح علمی دانش آموزان به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه سطح شهریه دانشگاه ها و مدارس سماء در مقایسه با سایر موسسات غیر دولتی در شرایط مطلوب تری قرار دارد گفت: شهریه مدارس بر اساس تصمیم شورای نظارت استان در اداره کل آموزش و پرورش مصوب می شود.

وی در ادامه به موفقیت های ورزشی و علمی سازمان سماء اشاره کرد و گفت: نائب قهرمانی تنیس روی میز دختران قهرمانی فوتسال کارمندان شمالغرب کشور و انتخاب دانشجوی پژوهشگر برتر کشور از مجموعه سماء از افتخارات این مجموعه است.

وی در پایان گفت: واحد های سماء در شهرستان های ارومیه، میاندوآب، مهاباد و خوی فعال هستند و برنامه های منظمی برای افزایش واحد ها در شهرستان های استان صورت می گیرد.

200

کد خبر: 785478

وب گردی

وب گردی