دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران در پاکستان گشوده شد

دفتر یادبود شهیدان حملات تروریستی روز چهارشنبه هفته جاری به ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)، روز جمعه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پایتخت پاکستان گشوده شد.

به گزارش ایسکانیوز دفتر یادبود شهیدان حملات تروریستی روز چهارشنبه هفته جاری به ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)، روز جمعه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پایتخت پاکستان گشوده شد.

در نخستین ساعت گشوده شدن دفتر یادبود در اسلام آباد، سفرا و دیپلمات های کشورهای مقیم پایتخت پاکستان با حضور در سفارت کشورمان و امضای دفتریادبود ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، به مقام این شهید ادای احترام کردند.

این دفتریادبود تا پایان ساعت کاری عصر امروز در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد گشوده خواهد بود.

پاکستان یکی از نخستین کشورهایی بود که با صدور بیانیه ای، ضمن محکوم کردن حملات تروریستی اخیر در تهران، مراتب تسلیت و همدردی دولت، پارلمان و مردم این کشور را با دولت، مجلس و ملت ایران ابراز داشت.

روز چهارشنبه، 'سردار ایاز صادق' رئیس مجلس ملی پاکستان در تماس تلفنی با 'علی لاریجانی' همتای ایرانی خود، ضمن محکوم کردن حادثه حملات تروریستی امروز در ایران، مراتب تسلیت و همدردی مجلس ملی، دولت و مردم پاکستان را به وی اعلام کرد.

'رضا ربانی' رئیس مجلس سنای پاکستان نیز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد، ضمن محکوم کردن حملات تروریستی امروز در تهران، مراتب تسلیت و همدردی مجلس سنا را با دولت، مجلس و ملت ایران اعلام کرد.

دولت پاکستان نیز روز چهارشنبه جزو نخستین دولت هایی بود که با صدور بیانیه ای، حمله گروهی از افراد مسلح به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) را به شدت محکوم کرد.

رئیس و نمایندگان مجلس ملی پاکستان جلسه روز گذشته(پنجشنبه) خود را با قرائت فاتحه برای شهدای حملات تروریستی روز گذشته مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام راحل(ره) و دعا برای شفای عاجل مجرحان این حوادث ناگوار آغاز کردند.

صبح روز چهارشنبه هفته جاری در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که تاکنون شهادت 17 نفر و مجروح شدن 52 نفر تائید شده است.

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی یک تروریست خود را منفجر کرد و 2 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند.

گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

کد خبر: 785521

وب گردی

وب گردی