کره شمالی موشک قاره پیما آزمایش می‌کند

کره شمالی برای اولین بار و به صراحت اعلام کرد که در آینده ای نه چندان دور موشک قاره پیمای بالستیک خود موسوم به «آی سی بی ام» را آزمایش می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، کره شمالی افزوده است با توجه به پرتاب های اخیر موشکی و موفقیت های بدست آمده فاصله زیادی تا پرتاب موشک قاره پیمای بالستیک نمانده است.
این کشور در ماه گذشته میلادی یک فروند موشک پرتاب کرد که تا دو هزار کیلومتر ارتفاع گرفت و سپس اعلام نمود این نوع موشک ها قادر به حمل کلاهک های هسته ای سنگین وزن است.
این موضوع آنقدر باعث نگرانی آمریکا شد که این کشور فورا با یک سامانه پیشرفته ضد موشکی، آزمایش هایی برای هدف قرار دادن موشک های بالستیک قاره پیما انجام داد.
کره شمالی از سال ۲۰۱۱ میلادی که «کیم جونگ اون» قدرت را در این کشور در اختیار گرفت در توسعه فناوری موشکی گام های بلندی برداشته است.
روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان حزب حاکم کره شمالی روز شنبه نوشت که انجام آزمایش موشک قاره پیمای بالستیک که با موفقیت قطعی همراه خواهد بود ناکارآمدی سیاست خصمانه آمریکا را علیه این کشور بر همگان ثابت می کند.
این نشریه می افزاید که تاریخ تاییدگر آن است که آمریکا هرگز با کشوری که موشک قاره پیمای بالستیک و یا تسلیحات اتمی دارد، وارد جنگ نشده است.
روزنامه تاکید کرده است که اکنون با این موفقیت ها کره شمالی به قدرت و فناوری پرتاب موشک هسته ای به خاک آمریکا دست یافته است.
کره شمالی بر اساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده است اما در ماه های اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.
این کشور همچنین پنج بار دست به آزمایش اتمی زد که سه مورد آن به ترتیب در سالهای 2006 ، 2009 و 2013 و دو مورد نیز در سال گذشته میلادی (2016) صورت گرفت.

منبع: ایرنا

305/300

کد خبر: 785677

وب گردی

وب گردی