ایسکانیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که اقدام نظامی واشنگتن در سوریه تنها معطوف به نابودی داعش است و اقدام مستقیمی علیه دولت بشار اسد صورت نخواهد گرفت.
به گزارش دویچه وله،  هارف گفت: « در نظر باراک اوباما اکنون مهم‌ترین اولویت تامین امنیت مردم آمریکا است، چراکه داعش تهدیدی برای آمریکا محسوب می‌شود و در کانون توجه مقامات آمریکایی قرار گرفته است.»
وی گفت برای حل بحران سوریه باید «گذاری سیاسی» در این کشور رخ دهد و «کناره‌گیری بشار اسد از قدرت نمی‌تواند با راه‌حل نظامی انجام شود».
در عین حال آمریکا  قصد دارد به موازات حملات هوایی به مواضع داعش در خاک عراق و سوریه، مخالفان میانه‌روی دولت بشار اسد را تقویت کند. دولت اوباما از کنگره خواسته بودجه‌ای معادل  ۵۰۰ میلیون دلار را به آموزش و ارسال تسلیحات برای این نیروها اختصاص دهد.
این در حالی است که مقامات سوری اعلام کرده‌اند که هرگونه اقدامی در خاک این کشور علیه داعش باید در هماهنگی کامل با دولت اسد انجام شود.
به گفته علی حیدر، وزیر دولت ائتلاف ملی دولت سوریه، هیچ اقدام نظامی یا غیرنظامی در سوریه نباید بدون هماهنگی با حکومت سوریه انجام پذیرد.
همچنین روسیه نیز که از مهم‌ترین هم‌پیمانان نظام بشار اسد در عرصه بین‌الملل است هرگونه اقدام آمریکا علیه گروه داعش را بدون حمایت سازمان ملل  نقض فاحش و شرم‌آور حقوق بین‌الملل و تعرض به خاک سوریه می‌ داند. الکساندر لوکاشویچ، معاون وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرده که آمریکا پیش از هر اقدامی باید رضایت دولت مشروع سوریه جلب کند.

 

 
کد خبر: 78568

وب گردی

وب گردی