مهمترین بُعد فردی امام خمینی (ره) عبودیت و بندگی ایشان بود

نماینده استان فارس در مجلس خبرگان گفت: مهمترین بُعد فردی امام خمینی (ره) عبودیت و بندگی مقابل خداوند است، یعنی احساس خداترسی، خداشناسی به معنای واقعی و عملی در وجودشان عیان بود.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله علی اکبر کلانتری بعد از مراسم انس با قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون با بیان اینکه جامع ترین تعبیر در وصف شخصیت چندبُعدی حضرت امام (ره) همان تعبیر مقام معظم رهبری است که فرموده: امام خمینی (ره) دانشمندی پارسا، خردمندی پرهیزکار، حکیمی سیاستمدار، مومنی نواندیش، عارفی شجاع، فرمانروایی عادل، مجاهدی فداکار و نیز معلم اخلاق و ادیب بود.

نماینده استان فارس در مجلس خبرگان هبری اظهار کرد: سخن گفتن در مورد امام کار آسان و کار هر کسی نیست اما باید در حد توان شخصیت ایشان را برای نسل آینده معرفی کرد و به عنوان یک فرهنگ جامع و ارزش معنوی از آن بهره گرفت.

نماینده استان فارس در مجلس خبرگان افزود: امام آینه تمام نمایی از اخلاص و فضیلت بود و همیشه تمام کارها و حرکت های خود را فقط بر اساس نیت الهی انجام می داد و هر کاری خارج از نیت الهی را باطل و مردود می دانست.

کلانتری افزود: امام خمینی اعتقاد داشت بهترین ابزار برای تربیت و کنترل نفس انسان، تقوای الهی است و برای داشتن تقوای الهی دوری از گناه و ترک گناه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از جاذبه های فردی امام عبد بودن وی مقابل خداوند بود و ایشان در تمام مراحل زندگی به اصول خداشناسی و خداترسی پایبند و استوار بود.

نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: افرادی در جامعه ما هستند که اهل دین، نماز و مسجد هستند اما در برخورد با مسائل سیاسی کشور بی خیال و توجهی ندارند و حتی مقابل بدحجابی خانواده خودشان هم موضعی ندارند، این افراد در جامعه بی غیرت محسوب می شوند.

دکتر جمال الدین الوانی سرپرست واحد کازرون هم از حضور آیت الله کلانتری در جمع استادان و کارکنان واحد کازرون تشکر و اظهار کرد: به ایام باارزش قدر نزدیک می شویم و امیدوارم توفیق حضور در مراسم معنوی شب های قدر و مراسم شهادت امام علی (ع) برای همه ما حاصل شود و بتوانیم از این سفره الهی بهره کافی را ببریم.

200/202

کد خبر: 785705

وب گردی

وب گردی