مرکل: ایران، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای حل بحران قطر همکاری کنند

صدراعظم آلمان از ایران و ترکیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس خواست تا به منظور حل بحران قطر و دیگر بحران‌های منطقه از جمله در سوریه، لیبی و عراق با هم همکاری داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، در پی قطع روابط دیپلماتیک شماری از کشورهای عربی منطقه با قطر، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و ایران خواست تا به منظور حل بحران قطر با هم همکاری کنند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مرکل همچنین اعلام کرد که درباره شرایطی که به وجود آمده بسیار نگران است و از همه قدرت‌های منطقه خواست تا با همکاری با یکدیگر این مسئله را حل کنند.

وی که در جریان سفر به مکزیک سخن می‌گفت، افزود: «شرایط بسیار نگران کننده است و ما امیدواریم که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس با یکدیگر همکاری داشته باشند. راهکاری سیاسی در شرایطی به دست می‌آید که همه با هم در ارتباط باشند.»

صدراعظم آلمان همچنین گفت که ضروری است که ایران و ترکیه با دیگر کشورهای منطقه همکاری داشته باشند تا نه تنها بحران قطر، تا به بحران در سوریه، لیبی و عراق بپردازند.

مرکل همچنین گفت که آلمان نقش میانجی در مسئله به وجود آمده در قطر ندارد اما بر طبق منافع خود در راستای مقابله با تروریسم و توازن در منطقه اقدام می‌کند.

منبع: فارس

305

کد خبر: 785708

وب گردی

وب گردی