تجلیل از ۷ چهره‌ قرآنی در  همایش "عمری با قرآن"

همایش «عمری با قرآن» با تجلیل از استادان قرآن شهر تهران و خانواده شهید قرآنی مدافع حرم «محسن فرامرزی» برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شانزدهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی تهران با عنوان «عمری با قرآن» شامگاه شب گذشته ۱۹ خردادماه، مصادف با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) با حضور محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تعداد دیگری از معاونان و مدیران این سازمان، عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور، مجتبی عبدالهی، معاون اجتماعی ـ فرهنگی شهرداری تهران، حمید صابرفرزام، مدیرعامل خبرگزاری ایکنا، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگسرای قرآن، محمدحسین محمدزاده، رئیس شبکه قرآن و معارف سیما و سایر پیشکسوتان و قاریان کشورمان در تالار ایوان شمس برگزار شد.

این برنامه با سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در ادامه سعید پرویزی، رتبه نخست رشته قرائت در سی و چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت. در ادامه مجید یراقبافان، کارشناس مجری شبکه قرآن و معارف سیما به اجرای برنامه پرداخت. سپس حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به سخنرانی پرداخت.

ناصری‌پور: شهر تهران قرآنی شود

ناصری‌پور با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) و گرامیداشت و یاد تمامی شهدای اسلام و شهدای ۱۲ رمضان تهران که جزو شهدای ترور محسوب می‌شوند، گفت: خداوند توفیق داده و در طول خدمت‌گزاری در سازمان فرهنگی هنری اتفاقات خوبی در حوزه قرآن رخ داده است که جا دارد از همه عزیزان و به خصوص رییس این سازمان قدردانی کنم، همچنین از رییس فرهنگ‌سرای قرآن و همه اعضای محترم شورای قرآن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که با ممارست و پشتکار ویژه‌ای تصمیمات بسیار خوبی در عرصه قرآنی داشتند تشکر ویژه می‌کنم.

وی با اشاره به مصوبات و برنامه‌های شورای عالی قرآن سازمان فرهنگی هنری، اظهار کرد: باید عزم جدی در خصوص نهضت قرآنی کردن شهر تهران داشته باشیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیرش با دانشجویان گفت: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند که «گاهی دستگاه‌های مرکزیِ فکر، فرهنگ و سیاست، دچار اختلال و تعطیلی می‌شوند که در این وضعیت، باید افسران جنگ نرم، با شناخت وظیفه خود، به صورت آتش به اختیار، تصمیم‌گیری و اقدام کنند»، باید در زمینه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه تلاش کرد و در این زمینه حرکتی جدی انجام دهیم.

ناصری‌پور در اشاره به استقبال از کلاس‌های آموزشی سازمان فرهنگی هنری بیان کرد: مسابقات سراج و تسنیم از جمله اتفاقات خوب قرآنی در سال گذشته بود. همچنین در کلاس‌های آموزشی قرآنی حدود ۱۹۵ درصد رشد مخاطب داشتیم که سن آنها در حدود ۱۸-۲۶ سال بود. بیشتر علاقه‌مند بودند در کلاس‌های مفاهیم قرآن کریم شرکت کنند. این موضوع مسیر دیگری را به ما رهنمود می‌سازد که جامعه به دنبال اقناع می‌گردد. اگر فرهنگ قرآنی در جامعه ما به حقیقت کلمه بنشیند، اتفاق بزرگی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه شورای قرآن سازمان فرهنگی هنری امیدواریم همه اقدامات سازمان نشأت گرفته از یکی از آیات قرآنی باشد. در سال ۹۶ دو اقدام مهم داریم یکی بحث قناعت و دیگری احترام به پدر و مادر. اعتقاد داریم اگر این موضوع را در شهر تهران نهادینه کنیم، برکت در این شهر سراسر نازل خواهد شد و امیدواریم در این امر بسیار مهم بتوانیم موفق باشیم.

بخش دیگر این مراسم مولودی‌خوانی فرشچی، ذاکر اهل بیت (ع) بود. در ادامه نیز تیزر سریال صاحبدلان و سپس قطعه‌ای از زندگی شهید مدافع حرم محسن فرامرزی پخش شد.

هم‌خوانی گروه تواشیح نوجوانان سبیل‌الرشاد و اجرای سوره والفجر با لحن محمد صدیق منشاوی از دیگر برنامه‌های معنوی این همایش بود. سپس پیام آیت‌الله العظمی علوی گرگانی به شانزدهمین همایش عمری با قرآن توسط مجید یراقبافان قرائت شد. در ادامه کلیپ معرفی تجلیل شوندگان پخش شد.

صلاحی: سندهای تربیتی در قرآن وجود دارد

محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز با خیر مقدم به حاضران در شانزدهمین همایش عمری با قرآن و تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان به دست کفار مشرک داعش، گفت: این همایش مهم‌ترین برنامه سازمان فرهنگی هنری در حوزه قرآنی است که نشان می‌دهد قرآن جذاب‌ترین، جدی‌ترین و بهترین برنامه عمل بشر است. در این جهان کسب بهره‌های قرآن برای جهان آخرت به عنوان مهم‌ترین یادگار پیامبر مکرم اسلام همواره باید در جهان اسلام به عنوان اولین موضوع مطرح باشد.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه در سازمان فرهنگی هنری اقدامات قابل توجهی در حوزه مباحث قرآن کریم انجام شده، افزود: اگر امروز می‌بینید که در جامعه دروغگویی‌ها و اشکالاتی در جامعه وجود دارد به خاطر دوری از قرآن است. اگر می‌بینید دنبال سندی می‌رویم که اگر خوب هم باشد و خلاف قرآن و انقلاب نباشد، استقلال ما را مورد خدشه قرار می‌دهد؛ اینها به خاطر این است که از قرآن دور شده‌ایم.

وی ادامه داد: همه سندهایی که ما لازم داریم در قرآن هست و نمره همه آن بیست است. سندهای تربیتی مهم در قرآن است. همانطور که می‌دانیم پیامبر برای ما دو چیز به یادگار گذاشته. قرآن و اهل بیت. پس نباید جای دیگری به دنبال سند تربیتی برویم. قرآن در دسترس همه است و بهترین سند آموزش و تربیتی در همین قرآن است. همه سازمان‌های فرهنگی، حوزه‌های علمیه و موسسات فرهنگی باید برای خودمان و مردم روی قرآن کار کنیم. اگر دفاع مقدس ما پیروز شد به خاطر نزدیکی با قرآن بود.

در پایان این همایش از پیشکسوتان قرآنی کشور استادان علی اکبر ملک شاهی، مجید زکی لو، محسن بادپا، نسرین نافذ کلام، حسین محجوب، مهدی حسین‌زاده و خانواده شهید قرآنی مدافع حرم «محسن فرامرزی» و «سعید پرویزی»، رتبه نخست رشته قرائت در سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تجلیل شد.

502

کد خبر: 785722

وب گردی

وب گردی