چرخش اشرف غنی برای از سرگیری نشست‌های ۴جانبه صلح در پاکستان

رئیس‌جمهور افغانستان و نخست‌وزیر پاکستان در حاشیه اجلاس «شانگهای» برای از سرگیری نشست‌های چهارجانبه صلح در حالی توافق کردند که طی ماه اخیر فشارهای داخلی به دولت کابل و علیه اسلام‌آباد افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، «شاه حسین مرتضوی» سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در حالی از توافق اشرف غنی و نوازشریف برای از سرگیری نشست‌ چهارجانبه‌ صلح این کشور خبر داده که پس از آخرین دور از این نشست بدلیل عدم همکاری پاکستان به تعلیق درآمد.

وی افزود که اشرف غنی و نواز شریف پس از دیدار در حاشیه اجلاس شانگهای برای ازسرگیری نشست‌های چهارجانبه با حضور آمریکا، چین، افغانستان و پاکستان توافق کردند.

مرتضوی گفت که دو طرف توافق کرده‌اند که نشست‌های چهارجانبه به منظور هماهنگی و مبارزه با تروریسم برگزار شود.

به گفته سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، نواز شریف همچنین در این دیدار گفته که علیه مخالفان روند صلح اقدام خواهد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که چندی قبل دولت افغانستان سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) و شبکه حقانی را مسئول حملات کابل اعلام کرده بود.

حملاتی که بیش از 160 کشته و 500 زخمی برجا گذاشت و مردم کابل را به خیابان‌های پایتخت کشاند.

به نطر می‌رسد که چرخش اشرف غنی و توافق برای از سرگیری مذاکرات چهارجانبه صلح افغانستان با همکاری پاکستان را می‌توان تلاشی برای نجات از فشارهای داخلی دانست.

کارشناسان معتقدند از سرگیری نشست‌ چهارجانبه بین کابل-اسلام‌آباد با حضور چین و آمریکا دستاوردی برای افغانستان در پی نخواهد داشت زیرا مقامات پاکستانی نسبت به تعهدات ارائه‌شده در نشست‌های چهارجانبه‌ گذشته و چندین نشست دیگر عمل نکردند.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 785760

وب گردی

وب گردی