آبرامیان:  حوادث تروریستی تهران بی‌جواب نخواهد ماند

نماینده مسیحیان ارمنی حوزه جنوب گفت: حوادث تروریستی تهران نشان داد که ما باید بیشتر مراقب باشیم چراکه دشمنی دشمنان ما تمامی ندارد و آن‌ها در هرجایی که بتوانند خدشه‌ای به امنیت ایران وارد کنند، درنگ نمی‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، ژرژیک آبرامیان در خصوص حوادث تروریستی در مجلس و مرقد امام راحل، اظهار کرد: از مدت‌ها قبل گروه‌های تروریستی بنا داشتند در ایران عملیات تروریستی انجام دهند و در این خصوص یک طراحی وسیعی انجام دادند که خوشبختانه با هوشیاری نیروهای امنیتی تروریست‌ها نتوانستند به اهداف کلان خود برسند.

وی با بیان اینکه حوادث تروریستی در مجلس و مرقد امام راحل را می‌توان در چند بعد بررسی کرد، افزود: اول اینکه این حملات به دو نهاد نمادین جمهوری اسلامی رخ داد. یکی مرقد مطهر امام(ره) که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است و دیگری حمله به خانه ملت. این دو حادثه نشان می‌دهد که این گروه تروریستی چه عناد عمیقی با حاکمیت نظام اسلامی دارند. به همین دلیل به این دو نهاد تجاوز کردند، اما اتفاقاتی که افتاد نشان داد این‌ها نه از نظر سازمان دهی و نه از نظر اجرایی توان انجام چنین برنامه وسیعی را ندارند.

نماینده مسیحیان ارمنی حوزه جنوب در مجلس گفت: بنابراین کار تروریست‌ها محدود به شهادت رساندن جمعی از هم‌میهنان بی‌گناه شد. البته اگر این تروریست‌ها موفق می‌شدند به صحن مجلس بیایند یک فاجعه اتفاق می‌افتاد چراکه ضربه شدیدی به حیثیت و اقتدار جمهوری اسلامی وارد می‌شد ولی خوشبختانه با توجه به اینکه حفاظت این نهادهای مهم چندلایه و بسیار امنیتی است امکان نفوذ به مرکز این نهادها غیرممکن است.

آبرامیان افزود: بنابراین این تروریست‌ها به حداقل‌ها هم نرسیدند چون اگر هدفشان خون‌ریزی بیشتر بود می‌توانستند در جاهای دیگر این کار را انجام دهند، ولی به هر حال این اتفاق نشان داد که ما باید بیشتر مراقب باشیم چرا که دشمنی دشمنان ما تمامی ندارد و آن‌ها در هرجایی که بتوانند خدشه‌ای به امنیت ایران وارد کنند درنگ نمی‌کنند. به هر حال این وقایع سبب بیدارتر شدن تمام ایرانیان شد.

این عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحقیق در خصوص عقبه این گروه، صاحبان و دستور دهندگانشان در دستور کار است و این دست درازی به امنیت ایران اسلامی بی‌جواب نخواهد ماند.

وی گفت: حفاظت مجلس شدید است منتها نقطه‌ای که این تروریست‌ها وارد شدند نقطه‌ای است که برای ورود مردم در نظر گرفته شده است. این منطقه چون برای ورود عموم است بحث‌های حفاظتی از یک درجه نازل‌تری برخوردار است که برای ورود مردم عادی مشکلی ایجاد نشود و مردم راحت‌تر بتوانند با نمایندگان خود دیدار کنند، ولی مناطق دیگر مجلس به اندازه کافی حفاظت شده است و به همین دلیل هم این‌ها نتوانستند به اهداف خود برسند.

آبرامیان ادامه داد: با تدبیر رییس مجلس، مجلس با کمال آرامش به کار خود ادامه داد و تا آخر وقت توانستیم به وظایف قانونی خود در خانه ملت عمل کنیم.

نماینده مسیحیان ارمنی حوزه جنوب خاطرنشان کرد: ملت ایران از این اتفاقات زیاد دیده است و این حوادث چیزی نبود که نو باشد. هراس‌انگیز نبود اما تلخ بود چراکه عزیزانی را از دست دادیم. مهم‌ترین بخشی که فکر بنده را مشغول می‌کند مبنای تئوریک این تروریست‌هاست که چگونه خود را در جایگاه معصومان و حتی پروردگار یکتا می‌گذارند. این چیز خطرناکی است و باید بررسی شود که این شستشوی مغزی چگونه انجام می‌شود که برخی افراد جذب این گروه‌ها می‌شوند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: به دفتر نمایندگان در طبقات دوم و چهارم خساراتی وارد شده است که هم اکنون در حال تعمیر این طبقات هستند.

302

کد خبر: 785778

وب گردی

وب گردی