صفری: برکناری برخی وزرا تاثیر زیادی برروی بازار سرمایه خواهد داشت

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: بازار سرمایه درانتظار استقرار کابینه جدید ریاست جمهوری است زیرا صحبت هایی درخصوص برکنار شدن برخی از وزرا انجام شده که این اقدام باعث تاثیرگذاری فراوان بر بازار سرمایه شده است.

محمدرضا صفری در گفت و گو با ایسکانیوز ارزیابی خود از وضعیت بازار سرمایه طی هقته گذشته را اینگونه بیان کرد: بازار سرمایه در هفته ای که گذشت تحت تاثیر حملات تروریستی که روز چهارشنبه در حرم امام خمینی و مجلس رخ داد، قرار گرفته بود.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به بی سابقه بودن اتفاق روز چهارشنبه طی چند سال اخیر در ایران باعث شد تا بازار سرمایه واکنش هیجانی را از خود نشان دهد و بسیاری از سرمایه گذاران اقدام به فروش سهام خود با قیمت های غیرمنطقی کردند.

به گفته صفری، بازار سرمایه می بایست مدت زمانی را از اتفاق آخرین روز معاملاتی هفته گذشته سپری کند تا به روال عادی خود بازگردد.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بازار سرمایه درانتظار استقرار کابینه جدید ریاست جمهوری است زیرا صحبت هایی درخصوص برکنار شدن برخی از وزرا انجام شده که این اقدام باعث تاثیرگذاری فراوان بر بازار سرمایه شده است. باید منتظر ماند تا فرد انتخاب شده و سیاست های که در پیش میگیرد را مورد ارزیابی قرار داد که این امر باعث شده تا بازار سهام در حالت انتظار قرار گیرد.

وی با تاکید به برگزاری مجامع گفت: سال گذشته برخی از شرکت ها به دلیل عدم نقدینگی قادر به پرداخت سود نقدی در مدت مقرر نبودند که این امر باعث کم شدن تمایل سرمایه گذاران برای شرکت در مجامع در سال جاری و همچنین افت قیمت سهام در زمان قبل از برگزاری مجامع شده است.

صفری به صنایع برتر طی هفته گذشته اشاره و بیان کرد: صنعت ساختمان دچار نوسان هایی شد که مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفت اما صنایعی را نمی توان به عنوان صنایع برتر در هفته گذشته معرفی کرد.

401

کد خبر: 785791

وب گردی

وب گردی