معرفی کتابی از یادگار امام در مصلی امام خمینی (ره)

دهمین نشست پاتوق کتاب فرهنگ‌سرای بندگی ویژه ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) تهران، به معرفی و بررسی کتاب سید احمد خمینی تألیف جواد کامور بخشایش می‌پردازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدحسین صداقت‌فرد، مدیر کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای راهبردی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی، حمایت از پدیدآورندگان و آثار مرتبط با انقلاب اسلامی است.

ما در سال گذشته در یک اقدام کم‌نظیر آیین تجلیل از ۲۲ نویسنده شاخص این حوزه را به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار کردیم و نشست امروز در تداوم همایش یادشده است، البته مؤلف کتابی که در دهمین نشست پاتوق کتاب حضور خواهند داشت، جواد کامور بخشایش، نیز از چهره‌هایی بود که به همراه تعدادی از نویسندگان شاخص موضوعات انقلاب اسلامی در این همایش تجلیل شدند.

صداقت‌فرد همچنین درباره کتاب گفت: در این کتاب به زندگی حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی (ره) از زمان تولد تا فوت در پنج فصل پرداخته می‌شود. کتاب از پیشینه خانوادگی و تولد سیداحمد خمینی آغاز می‌شود و در ادامه به نقش ایشان در مبارزات دوران پیروزی انقلاب و سال‌های تثبیت نظام جمهوری اسلامی می‌پردازد و در نهایت سال‌های پایانی عمر ایشان پس از رحلت امام خمینی (ره) و تأسیس و مدیریت مؤسسه حفظ و نشر آثار امام (ره) و احداث، تکمیل و اداره حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی در این کتاب آمده است. در بخش پایانی کتاب به چگونگی فوت ایشان و شایعاتی که در آن زمان درباره آن گفته می‌شد پرداخته شده است.

فرهنگ‌سرای بندگی در قالب ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان، بر آستان جانان، از سوم تا هفدهم ماه مبارک رمضان برابر با هشتم تا بیست و دوم خردادماه از ساعت ۱۹ تا ۲۴ در مصلای امام خمینی(ره) دایر خواهد بود و برنامه معرفی و بررسی کتاب سید احمد خمینی در روز شنبه بیستم خردادماه، از ساعت ۱۹:۳۰ تا اذان مغرب با حضور نویسنده کتاب، جواد کاموربخشایش برگزار خواهد شد.

502

کد خبر: 785801

وب گردی

وب گردی