ارائه خدمات بیمه تنها از طریق موسسات، نمایندگان وکارگزاران رسمی

بیمه مرکزی اعلام کرد: ارائه خدمات بیمه‌های بازرگانی بر اساس قانون فقط از طریق موسسات بیمه، نمایندگان بیمه و دلالان (کارگزاران) رسمی بیمه به هموطنان ارائه می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، بیمه مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس اطلاع دریافتی، برخی از شرکت های سودجو طی تماس با شهروندان، با وعده ارائه پوشش خدمات درمانی، اقدام به فروش غیرمجاز و ارائه تخفیف برای صدور بیمه نامه شخص ثالث در قبال واریز وجه دارند؛ به نحوی که ضمن دریافت اطلاعات شخصی افراد، اقدام به صدور و ارائه کارت های مختلف مانند آریانا کارت، کارت امداد خودرو، کارت سلامت، کارت دندانپزشکی می کنند که این کارت ها از نظر بیمه مرکزی به عنوان نهاد حاکمیتی دولت در صنعت بیمه کشور فاقد اعتبار است.

بر این اساس، به اطلاع تمامی هموطنان می‌رساند فعالیت شرکت هایی مانند پژواک سلامت که ادعا می کند در زمینه ارائه خدمات درمانی فعالیت می‌نماید، غیر قانونی بوده و این شرکت و شرکت های مشابه، تحت نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیستند.

طبق ماده ۶۶ قانون تاسیس بیمه مرکزی، عرضه خدمات بیمه‌ای جز به وسیله موسسات بیمه، نمایندگان بیمه و دلالان رسمی بیمه (کارگزاران رسمی) ممنوع است. به همین دلیل، مردم برای اطلاع از شرکت‌های بیمه‌ای دارای مجوز می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی بیمه مرکزی به آدرس www.centinsur.ir مراجعه یا باشماره تلفن های ۲۴۵۵۱۷۱۶ الی ۲۵ و ۲۴۵۵۱۰۰۰ الی ۵ تماس بگیرند.

401

کد خبر: 785824

وب گردی

وب گردی