فرمان "آتش به اختیار" مقام معظم رهبری متناسب با شرایط امروز است

مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تاکید بر اینکه دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان مراسم خاصی است گفت: برخی از فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری سوتعبیر می کنند این فرمان متناسب با شرایط امروز به تشکل ها داده شده است.

وحید شورابی مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دیدار مقام معظم رهبری با تشکل ها گفت: دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری یک دیدار خاص است به طوری که افرادی که در همه دیدارهای حضرت آیت الله خامنه ای حضور دارند، دیدار با دانشجویان را خاص می دانند هم برای شوری که در این دیدارها وجود دارد و هم برای احساس نزدیکی که رهبری با دانشجویان دارند و مطالب مهمی که در این مراسم مطرح می شود.

وی با اشاره به اینکه این دیدارها برای جریان انقلابی راه گشاست، گفت: در این مراسم سوالاتی از سوی دانشجویان مطرح می شود که پاسخ های مقام معظم رهبری باعث شد گره این جریانات باز شود که این موضوع یکی از ویژگی های مهم این گونه مراسم است.

شورآبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هر بار در این مراسم ماموریت جدیدی به تشکل ها می دهند، گفت: مطالبی که در این مراسم ارائه می شود، هر سال نسبت به سال گذشته عمیق تر است. مسائل مختلف و چالش های نظام در این دیدارها مطرح می شود که بیانات رهبری بسیار راه گشا و پاسخگوی سوالات جوانان است.

مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مباحث مهمی در دیدار اخیر نیز مطرح شد که یکی از این مباحث، فرمان آتش به اختیار رهبری است که برای حفظ استقلال فعالان دانشجویی، حضرت آیت الله خامنه ای این عبارت را بازتعریف کردند که جریانات دانشجویی استقلال داشته باشد و به تشخیصش عمل کند که باتوجه شرایط امروز نیز گفتند؛ اگر دستگاهی اختلال دارد و خوب فرماندهی نمی کند، دانشجویان به صورت آتش به اختیار می توانند نسبت به آن موضوع واکنش داشته باشند که این موضوع به معنای خودسری و بی قانونی نیست.

او ادامه داد: متاسفانه افرادی از این موضوع سو تعبیر می کنند، فکر می کنند این موضوع فرمان خودسری و بی قانونی است. در صورتی که این مساله بیانگر این است که جریانات دانشجویی به صورت اولا با هسته های فکر و فرهنگی جریانات انقلابی برای انجام وظایفشان منتظر دستگاه ها نمانند، زیرا آنها در حوزه مطالب گری و اقدام مستقیم توان و ظرفیتی دارند که می توانند خودشان وارد عمل شوند. به طور مثال برای محرومیت زدایی دستگاه های مختلفی وجود دارد اما درکنار آن نیروی انقلابی نیز هست که ظرفیت زیادی دارد و اختلال را تشخیص می دهد و می بیند خدمت رسانی در این حوزه کم است و شایسته نظام اسلامی نیست، بنابراین می تواند متناسب با موضوع اقدامی انجام دهد.

شورآبی افزود: در سال های گذشته نیز مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید داشتند که تشکل ها هسته های اندیشه ورزی داشته باشند که درمورد این مسائل تصمیم بگیرند و اقدام کنند. این مسئله آتش به اختیار بودن متناسب با شرایط امروز وجوه مختلفی دارد، مثلا منتظر ساختارها نماندن نیز از همین مسائل است. این موضوع ظرفیت بزرگ انقلاب اسلامی است که قدرت بسیج کنندگی بالایی دارد و می تواند برای حل مشکلات مردم بسیار مفید باشد.

مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره سخنان نماینده فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار گفت: سخنان خانم عصارزاده خوب بود، مقام معظم رهبری هم دوبار از او تقدیر کردند. امیدواریم سال های بعد هم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای بیان دیدگاه هایشان تریبون داشته باشند.

200/204

کد خبر: 785877

وب گردی

وب گردی