حضور چشم‌گیر مقامات بوسنیایی برای امضای دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران

دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران در سارایوو در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با استقبال قابل توجه مقامات و شخصیت‌های بوسنیایی و دیپلمات‌های مقیم رو به رو شد.

به گزارش ایسکانیوز، هم‌زمان با مراسم تشیع پیکر شهدای حادثه تروریستی تهران، روز جمعه سفرا و دیپلمات‌ها، شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مقیم در سارایوو با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران نوشته‌های خود را در دفتر یابود سفارت کشورمان ثبت و این حادثه تروریستی را محکوم کردند.

سفرا و دیپلمات‌های کشورهای ژاپن، هلند، سوئد، واتیکان، اسپانیا، مجارستان، اوکراین، اسلوواکی، اسلوونی، پاکستان، اتریش، روسیه، فلسطین، چک، رومانی، مالزی و ترکیه ضمن حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو و اعلام پیام تسلیت دولت‌های متبوع خود، دفتر یادبود شهدای این حادثه جانگذار را امضاء کردند.

مقامات ارشد سیاسی بوسنی نظیر شفیق جعفروویچ رئیس مجلس نمایندگان بوسنی، کاپیتانوویچ دستیار ارشد وزیر خارجه، دستیار بین‌الملل نخست‌وزیر، مشاور وزیر صنعت و شهردار سابق سارایوو نیز با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین دفتر یادبود را امضاء و تسلیت خود را به خانواده‌های شهدا، مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران ابراز کردند.

هم‌چنین حسین کاوازوویچ رئیس العلمای بوسنی، شفیق جعفروویچ رئیس مجلس نمایندگان، باریشاچولاک رئیس مجلس اقوام، میلوراد دودیک رئیس‌جمهور صربسکا، رفعت اشکرلی رئیس دانشگاه سارایوو، ادین موشیچ رئیس پارلمان نمایندگان فدراسیون، ملیکا محموتبگوویچ معاون رئیس‌جمهور فدراسیون و تعدادی دیگر از مقامات بوسنیایی با ارسال پیام‌های کتبی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو حوادث تروریستی تهران را محکوم و با خانواده‌های شهدا، ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند.

پیش‌تر نیز در مراسم افطار سفارت کشورمان در سارایوو باقر عزتبگوویچ عضو مسلمان شورای ریاست جمهوری و رهبر حزب اقدام دمکراتیک، صفت سوفتیچ نائب رئیس مجلس اقوام، عادل عثمانوویچ وزیر امور مدنی، رامیز سالکیچ معاون رئیس جمهور صربسکا، ادین موشیچ رئیس پارلمان فدراسیون، حسن چنگیچ رئیس پارلمان جامعه اسلامی و شمس‌الدین ددیچ وزیر کشاورزی فدراسیون بوسنی و هرزگوین در دیدار با سفیر کشورمان حوادث تروریستی اخیر در تهران را محکوم و شهادت تعدادی از هموطنان بی‌گناه را تسلیت گفتند.

رئیس حزب برای بوسنی، معاون بین‌الملل جامعه اسلامی، مسوولان انجمن مادران سربرنیتسا و قربانیان جنگ، انجمن حمایت از فلسطین، انجمن دوستی ایران و بوسنی، مسئولین و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، جمعی از روسا و اساتید دانشگاهی نیز از دیگر شخصیت‌های بوسنیایی بودند که در طول دو روز گذشته ضمن محکوم کردن اقدام کور تروریست‌های افراطی در تهران، مراتب همبستگی خویش را با دولت و ملت ایران ابراز کرده‌اند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین به منظور گرامیداشت یاد شهدای حملات تروریستی تهران، روز جمعه ۱۹ خردادماه، اقدام به گشایش دفتر یادبود در محل سفارت کشورمان در شهر سارایوو کرده است.

302

کد خبر: 785915

وب گردی

وب گردی