"خودشناسی و جایگاه اخلاق " در مثنوی مولانا

محفل ادبی مثنوی مولانا امروز 21 خردادماه ساعت 16 با موضوع خودشناسی و بررسی جایگاه اخلاق در تفکر مولانا در مجتمع فرهنگی هنری نور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، نشست ادبی مثنوی مولانا با موضوع بررسی اهمیت و جایگاه اخلاق در تفکر مولوی در راستای خودشناسی با حضور سیدمحمد حسینی پژوهشگر و کارشناس ادبیات، در مجتمع فرهنگی هنری نور برگزار می‌شود.

مثنوی معنوی از برترین کتاب‌های ادبیات عرفانی کهن فارسی و حکمت پارسی پس از اسلام می باشد و جایگاه اخلاق در تفکر مولانا کاملا مشهود است؛ سخن مولوی در مورد سجایای اخلاقی انبیا و اولیای خداست تا به ما تکانی دهد و ما به کمال خود بپردازیم. مولانا می خواهد ما را انسان کند و انسان شدن یعنی از خود به خدا رسیدن و خودشناسی کلید شناخت عامل کنه و خداست. اشعار دیوان و مثنوی تفسیر حدیث نبوی "من عرف نفسه فقد عرف ربه" است. مولانا سلطان عشق است اما این عشق مخالف عقل کلی و عقل الهی نیست. به همین جهت می‌توان گفت عشق مولانا در واقع نور است. چرا که نور هم روشنایی و هم گرما دارد که روشنایی آن معرفت و گرمای آن عشق است. در واقع می توان از مولوی شناسی به خودشناسی رسید.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44088707 تماس بگیرند.

502

کد خبر: 785966

وب گردی

وب گردی