برگزاری محفل انس با قرآن کریم در واحد بافت

همزمان با پانزدهمین روز ماه رمضان و میلاد کریم اهل بیت(ع) ، محفل انس با قرآن کریم و مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محسن محسنی در ابتدای این برنامه اظهار کرد: ماه رمضان، ماه خدا و ماه همه کسانی است که رنگ خدایی شدن را در سر می پروراند، ماه میهمانی دوست، ماه نزول معجزه ی جاوید، قرآن کریم و انس با آن است که در همین راستا واحد بافت اقدام به برگزاری محفل انس با قرآن کریم کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد بافت گفت: امروزه انسان در معرض آماج حملات روحی و روانی قرار دارد و نگرانی‎های فراوانی او را احاطه کرده، وحشتِ تنهایی در همه حال انسان را تنها نمی گذارد. او به شدّت نیازمند انیس و مونس است که در کنار او آرامش یابد. قرآن کریم مونسی است که در شرایط عادی و نیز در بحران ها و سختی های زندگی می تواند بهترین همدم انسان باشد.

وی افزود: با نظر به اینکه قرآن با وجود گستردگی مباحثش یک هدف را دنبال می‌کند و آن هدایت بشر به سوی سعادت و کمال واقعی می‌باشد، آشنایی و انس با این کتاب آرزو و وظیفه هر انسان مومن می‌باشد تا در سایه انس با آن خودش را از گمراهی نجات داده و به قرب الهی برسد.

محسنی آیات قرآن را سراسر نور ایمان، فهم و آرامش خواند و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با اعتقاد به همدلی و هم اندیشی عمومی تمام ظرفیت های خود را برای اعتلای فرهنگی و ترویج فرهنگ اسلامی به کار بسته است که قابل تقدیر است.

وی در خصوص تقدیر از برگزیدگان استانی بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت نیز گفت: در بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت در بخش شفاهی ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان که به میزبانی واحد کرمان برگزار شد، چهار نفراز دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت رتبه برتر این مسابقات را کسب کردند که در همین مراسم از آنان تقدیر خواهد شد.

این برنامه به همت دفتر فرهنگ اسلامی واحد بافت ، با قرائت قاریان برجسته استانی و با حضوراستادان،کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

200

کد خبر: 785994

وب گردی

وب گردی