شعب دانشگاه آزاد در کربلا، نجف، بصره، بغداد و منطقه کردستان عراق تاسیس می شود

رئیس هیئت امنا و هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی افزایش مبادله علمی و فنی با سایر کشورها را برنامه این دانشگاه اعلام کرد و گفت: بزودی شعب این دانشگاه در کربلا، نجف، بصره، بغداد و منطقه کردستان تاسیس می شود و همکاری با کشورهایی مثل عراق، جمهوری آذربایجان، لبنان و افغانستان که مشترکات زیادی با ما دارند در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی افزود: این کشورها داوطلب هستند که دانشگاه آزاد اسلامی در این کشورها شعبه هایی داشته باشد و یا اینکه با کمک و همکاری دانشگاه آزاد، دانشگاه های جدیدی در رشته های علوم پایه، مهندسی و پزشکی در کشورشان ایجاد شود.

ولایتی با اشاره به امضای یادداشت تفاهمی برای تأسیس واحدهایی از دانشگاه آزاد اسلامی در عراق افزود: بر اساس این یادداشت تفاهم واحدهایی از دانشگاه آزاد در شهرهای کربلا، نجف، بصره، بغداد و منطقه کردستان عراق تأسیس می شود.

وی گفت: همچنین تبادل استاد و دانشجو نیز همکاری در برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی در این تفاهمنامه تأکید شده است.

ولایتی افزود: سنخیت ها و مشترکاتی با کشورهای عراق، لبنان و جمهوری آذربایجان در بخش های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و تجاری داریم و اگر این روابط در بخش علمی، آموزشی، فنآوری، دانشگاهی و فناوری برقرار شود به جامعیت روابط می افزاید.

وی گفت: اگر یادداشت تفاهم همکاری با برخی کشورهایی که روابط علمی و فنی با آنها نداریم، امضا شود؛ این امکان فراهم می شود که کشور ما نیز در علوم جدید از کاروان علم و فنآوری عقب نماند.

رئیس هیئت امنا و هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اولویت همکاری های بین المللی نیز گفت : این همکاری ها باید در درجه نخست موجب تبادلات علمی و استاد و دانشجو شود که در این میان کشورهایی مانند روسیه ، آلمان، اتریش، چین و یا ژاپن در اولویت هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

200

کد خبر: 786042

وب گردی

وب گردی