چگونگی نحوه انتخاب رشته در سایت های سنجش دانشگاه  آزاد و سراسری

انتخاب رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته از امروز در سایت رسمی سنجش دانشگاه سراسری و آزاد قرار گرفت. داوطلبان بایستی برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی کارت اعتباری ثبت نام تهیه کنند.

سال هاست که قشر عظیمی از جوانان کشور و خانواده‌هایشان درگیر مساله حساس و در نوع خود منحصر به فردی به نام کنکور هستند ، حساسیتی که نه تنها شامل درس خواندن های قبل از آزمون و نتایج آن است بلکه شامل چگونگی انتخاب رشته و حتی نحوه ثبت نام در سامانه های دانشگاه سراسری و آزاد هم می شود . به همین منظور مطالعه این گزارش می تواند شما را رهنمایی کند تا در زمان انتخاب رشته دچار سردرگمی نشوید.

انتخاب رشته در آزمون سراسری

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسری،موسسات غیر انتفاعی، دانشگاه جامع علمی کاربردی و پیام نور می توانند از امروز یکشنبه ۲۱ تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۵ خرداد برای انتخاب رشته با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به داوطلب داده شده است (درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته اینترنتی ضروری است) نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند.

لازم به ذکر است پس از تایید نهایی رشته‌های انتخابی توسط داوطلب، رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

برای انتخاب رشته در مجموعه دانشگاهی بالا داوطلبان بایستی به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.orgمراجعه کنند.

پیشنهاد می کنیم قبل از وارد شدن به قسمت انتخاب رشته حتما دفترچه راهنما را که بر رئوی سایت سنجش قرار داده شده است مطاله فرمایید تا دچار اضطراب و سردرگمی نشوید.

لازم به توضیح است که ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد از روز چهارشنبه 1 دی ماه سال گذشته آغاز و در روزهای 7 و 8 اردیبهشت ماه سال جاری این آزمون برگزار شد. البته کلید سوالات آزمون روز 13 اردیبهشت ماه و دفترچه راهنمای انتخاب رشته 11 خردادماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی

بنا بر اعلام سازمان سنجش، آن دسته از داوطلبان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، می‌بایست پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته در محدوده زمانی ۹۶/۳/۲۱ لغایت ۹۶/۳/۲۵ به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند.

انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد. بدیهی است داوطلبانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

نکته قابل توجه برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی این است که بعد از ورود به سایت اصلی این سازمان بایستی از نوار ابزار سمت راست کارت اعتباری ثبت نام تهیه کرده و سپس نسبت به وارد نمودن اطلاعات فردی اقدام کنید.

در پایان فراموش نکنید که در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز دریافت کد رهگیری به منزله پایان ثبت نام بوده و باید برای مشاهده از نتیجه ثبت نام این کد را به همراه داشته باشید.

200/202

کد خبر: 786059

وب گردی

وب گردی