سجادی: افراد انقلابی اهداف انقلاب را گم نمی کنند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه افرادی انقلابی هستند که توجه ویژه ای به خاستگاه انقلاب و گفتمان اسلامی دارند گفت: افراد انقلابی اهداف انقلاب را گم نمی کنند.

سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درخصوص فرمایشات مقام معظم رهبری درباره "انقلابی گری" در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری مجموعه ای از نظرات ایشان در ارتباط با مسایل مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و سایر مباحث بود که هر کدام در جای خود بحث مهمی را دارد.

وی ادامه داد: گرایش های مختلفی در کشور وجود دارد که سلیقه ای است و در بسیاری از موارد این نسخه ها کارآمدی ندارد و نتیجه ای که باید بدهد عاید نمی شود؛ اما مقام معظم رهبری با توجه به برداشت درست و روشنی که از گفتمان انقلاب اسلامی دارند تحلیل های خوبی در زمینه مسایل انقلابی مطرح کرده اند.

سجادی با اشاره به این که افرادی انقلابی هستند که توجه ویژه ای به متن انقلاب و گفتمان اسلامی دارند، ادامه داد: افراد انقلابی اهداف انقلاب را گم نمی کنند؛ اهداف انقلاب به صورت معیار مطرح شده است و این معیارها در قانون اساسی آمده است، مانند استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی یعنی جمهوریت، رای مردم و تاکیداتی که مقام معظم رهبری بر روی حضور هر چه بیشتر مردم دارند، بُعد جمهوریت، بُعد اسلامیت و همچنین قانون اساسی، جمهوری اسلامی را یکی از مترقی ترین قوانین اساسی در جهان قرار داده است.

وی تصریح کرد: انقلابی گری از قوانین سایر کشورهای آسیایی و غیرآسیایی است که یک قانون مترقی است که هم رای مردم و دموکراسی را در نظر گرفته و هم برخاسته از متن اسلام است.

سجادی با بیان این که افراد انقلابی به قانون و اهداف بلند انقلاب اسلامی توجه می کنند، افزود: افراد انقلابی راست روی و چپ روی ندارند؛ به این معنا که این افراد به متن اهداف قانون اساسی و گفتمان انقلاب اسلامی توجه دارند که البته مفسران عالیقدر این متون در سطح امام راحل و مقام معظم رهبری هستند و تفاسیری از قانون اساسی، گفتمان انقلاب اسلامی و اهداف انقلاب اسلامی دارند، درواقع تفاسیر و تحلیل های نابی می توان برداشت کرد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان گفت: کسانی که به فرمایشات، تفاسیر و تحلیل ها به ویژه درخصوص انقلاب اسلامی و قانون اساسی از حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری توجه می کنند و تفاسیری دارند انقلابی محسوب می شوند ولی کسانی که بخواهند تفسیرها و تحلیل های ضعیف داشته باشند که به عنوان مثال برآیند آن مبنی بر سازش با دشمنان، سستی در مقابل دشمنان و یا منافع و مصالح انقلاب اسلامی باشد انقلابی نیستند.

خبرنگار: راضیه فراهانی

کد خبر: 786169

وب گردی

وب گردی