وزیر علوم: خیرین به تجهیز آزمایشگاه علمی مرجع کمک کنند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای تاسیس و تجهیزآزمایشگاه های علمی مرجع در نقاط مختلف کشور ، بر ضرورت مشارکت خیّرین در تاسیس این مراکز تاکید کرد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم در دیدار با جمعی از خیّرین آموزش عالی که به منا سبت روز خیرین و واقفین آموزش عالی برگزار شد با قدردانی از اقدامات خیّرین کشور در توسعه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: ۴۵۰ هزار مترمربع از فضای دانشگاهی کشور توسط خیّرین احداث شده است.

او ادامه داد: مشارکت خیّرین در آموزش عالی در واقع مشارکت برای توسعه کشور است زیرا نیروی انسانی که مهمترین منبع توسعه است در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تربیت می شوند و اداره امور کشور را برعهده می گیرند.

فرهادی به پیشرفت های آموزش عالی در چندسال اخیر اشاره کرد و گفت: در آخرین رتبه بندی موسسه بین المللی لایدن، ۱۸ دانشگاه ایران در جمع دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفتند، درحالی که قبل از آن هیچ دانشگاه ایرانی در این رده بندی قرار نداشت، البته در رده بندی سال ۲۰۱۷ حتی جایگاه دانشگاه های ایرانی نسبت به گذشته صعود کرده است.

وزیر علوم گفت: هم اکنون ایران با ۱۸ درصد افزایش کمیت تولید علم، رتبه اول در رشد تولید مقالات علمی در بین ۲۵ کشور تولید کننده علم دنیا را داراست.

او مهارت آموزی به دانشجویان را در صدر برنامه های آموزشی وزارت علوم دانست و گفت: تعداد واحدهای کارآموزی رشته های فنی به ۶و احد درسی افزایش یافته است و کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاه ها نیز با جامعه هدف ۱۵۰ هزار دانشجو در سال جاری آغاز شده است.

فرهادی تقویت ارتباط دانشگاه ها با صنایع را از برنامه های وزارت علوم در ۴سال گذشته اعلام کرد و گفت: در این مدت معادل 2 هزار میلیارد تومان قرارداد همکاری میان دانشگاه ها و وزارتخانه های دفاع، صنعت و معدن، نیرو و سازمان محیط زیست منعقد شد.

204

کد خبر: 786174

وب گردی

وب گردی