در تئاتر حرفه ای ما بانوان نقش برجسته ای دارند/ امیدواریم مجموعه صبا به چرخه  اجرا وارد شود

مهدی شفیعی ابراز امیدواری کرد که مجموعه تئاتر «صبا» به زودی راه اندازی شود، او در این باره گفت: مجموعه «صبا» مدت ها است که ساخته شده است و به آقای محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و شهرام کرمی ماموریت داده بودند که مجموعه «صبا» را راه اندازی کنند. 

مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی درباره جزییات جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با زیر مجموعه های معاونت هنری که هفته گذشته برگزار شد، به ایسکانیوز، گفت: مباحث بسیار خوبی درباره برنامه ریزی و موضوعاتی که در سال 96 در حوزه تئاتر باید به آنها توجه شود مطرح شد و امیدوارم به نتیجه برسد.

او ادامه داد: همانطور که سیدرضا صالحی امیری قول داد بر افزایش اعتبارات حوزه تئاتر تاکید دارد، ضمن اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر افزایش بودجه نمایش در استان ها هم تاکید کرد اما این مسائل همچنان در شورای برنامه ریزی دنبال می شود و اجرایی نشده است.

شفیعی درباره حضور زنان در اجراهای اپرایی در ایران و ضعف هایی که در این زمینه وجود دارد، گفت: اپرای عروسکی در ایران که بیشتر با مدیریت بهروز غریب پور در ایران فعالیت می کند، یکی از برجسته ترین گروه های منطقه است و هم در کشور بسیار شناخته شده است و اجراهای مناسبی را درباره موضوعات ملی، آئینی و مذهبی داشته است و آثار ارزشمند و فاخری را تولید کرده که این آثار با مخاطب ارتباط خوبی داشته اند و اخیرا هم اپرای عروسکی «خیام» را برای اجرا آماده کرده است.

او افزود: اما آنچه درباره حضور بانوان در اپرا مطرح می شود، اتفاقا در تئاتر حرفه ای ما بانوان نقش برجسته ای دارند و بدون اینکه تفکیک جنسیتی قائل باشیم در دانشکده ها و فضای حرفه ای تئاتر زنان حضور گسترده ای دارند و این موضوع را در نمایش هایی که هر شب در تهران به روی صحنه است، می توان مشاهده کرد، اما درباره تئاتری که اختصاصا برای بانوان است و مخاطب آن فقط بانوان هستند، باز هم شاهد رشد خوبی بودیم.

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی اظهار کرد: در مجموعه تالارهای اصلی ما اجراهای مخصوص بانوان نسبت به گذشته رو به رشد است و اتفاقا اینگونه تئاتر برای بانوان ضرورت دارد که معمولا مخاطب آن بانوان هستند و مشکلات خاصی هم برای اجراهایی به این شکل وجود ندارد.

مهدی شفیعی درباره پردیس تئاتر تهران که به تازگی افتتاح شده است و برنامه های تبلیغاتی که می تواند باعث افزایش مخاطبان این پردیس باشد، گفت: پردیس تئاتر تهران که در مجموعه خاوران است بسیار مناسب ساخته شده است و مطالبات جامعه تئاتری که در این چند سال وجود داشت و می خواستند که این پردیس فعال شود، با حضور شهرام کرمی و حسین مسافرآستانه این اتفاق افتاده است و توانسته اند گروه های هنری را جذب کنند و بر اساس شنیده ها استقبال خوبی هم از این پردیس شده است.

شفیعی ادامه داد: شهرداری همیشه در حوزه تئاتر هزینه کرده است اما غیر قابل انکار است که برای جا افتادن پردیس تئاتر و برای حمایت از مدیران این پردیس قطعا باید حمایت مالی و معنوی ویژه ای آنجا شکل گیرد هر چند در مذاکرات اولیه این اتفاق افتاده است اما امیدوارم این صحبت ها شکل عملی به خود بگیرد و بسیار مهم است که وعده هایی که به گروه هایی که آنجا اجرا دارند عملی شود و کم کم پردیس تئاتر به یک بانک مخاطب در جغرافیای خود دست پیدا کند و اگر این مسیر درست ادامه پیدا کند و شورای شهر جدید هم به پردیس تئاتر توجه داشته باشد، فکر می کنم آینده خوبی را در پردیس تئاتر داشته باشیم.

مهدی شفیعی ابراز امیدواری کرد که مجموعه تئاتر «صبا» به زودی راه اندازی شود، او در این باره گفت: مجموعه «صبا» مدت ها است که ساخته شده است و آماده بهره برداری است و امیدوارم به چرخه تولید و اجرا وارد شود. این مجموعه در خیابان دکتر شریعتی واقع شده است و مدت هاست که آماده است و به آقای محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و شهرام کرمی ماموریت داده بودند که مجموعه «صبا» را راه اندازی کنند.

501

کد خبر: 786229

وب گردی

وب گردی