تهران - ایسکانیوز: سخنگوی دولت گفت: تدوین برنامه اجرایی توسعه برای سال های 1395 تا 1399 آغاز شد.

محمد باقر نوبخت در نخستین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران افزود: در این برنامه می خواهیم از ظرفیت و پتانسیل های بزرگ اصناف کشور برای تحقق توسعه بهره گیری کنیم چرا که اعتقاد ما بر این است که برنامه توسعه بدون حضور بخش خصوصی و تشکیلات آن امکان اجرا ندارد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با دعوت از اصناف برای حضور فعال در تدوین برنامه ششم توسعه ادامه داد: دولت یازدهم برای نظام برنامه ریزی و در تمام کمیسیون های تخصصی از تمام اصناف دعوت می کند و قرار است این را در شورای اقتصاد مطرح کنیم که در صورت تصویب عملیات تدوین برنامه توسعه ای آغاز خواهد شد.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه جایگاه اصناف در نظام تصمیم گیری مغفول مانده است، تاکید کرد: ما به نظام بازار به معنی نظام سرمایه داری اعتقاد نداریم چرا که آن را یک تفکر ناموفق می دانیم کمااینکه اقتصادی که دولتی است و همه مسوولیت ها در اختیار بخش دولتی باشد را نیز ناموفق می دانیم.

وی تصریح کرد: در نظام اقتصادی دولت و بخش خصوصی می توان شاهد الگویی بود که در تمام دنیا جواب داده و منجر به حفظ و ارتقاء کیفیت، تولید و دفاع از حقوق مصرف کنندگان شود ضمن اینکه دولت می تواند بر نقش نظارتی و حاکمیتی خود تمرکز بیشتری کرده و سیاستگذاری را در سطح کلان انجام دهد.

نوبخت گفت: در کشور ما هم اکنون بیش از 80 درصد تولید ناخالص داخلی در اختیار بخش دولتی است لذا باید در این سهم بازنگری کرد و با واسپاری و نقش دادن بخش خصوصی به ترکیب دولت و بازار نزدیک شویم.

او با بیان اینکه دولت باید در جایگاه سیاست گذاری نظارت و هدایت قرار گیرد، اضافه کرد: مالکیت و مدیریت متعلق به بخش خصوصی است و ما به عنوان دولت بر این اعتقادیم که باید زمینه های اجرایی این نگاه فراهم شود.

او گفت: انتظارات و خواسته های اصناف کشور می تواند به عنوان بندهای الحاقی به برنامه ششم توسعه اضافه شود.

وی با اشاره به رابطه پرچالش بخش خصوصی و دولت، ادامه داد: تفکری که هم اکنون در جهان حاکم است بر این اساس است که بخش خصوصی می تواند تعادل بخش اقتصاد باشد مشروط بر اینکه رقابت در عرصه بازار وجود داشته باشد.
کد خبر: 78650

وب گردی

وب گردی