الزام تسویه حواله بارگیری شرکت های حمل و نقل داخلی در پنجره واحد تجارت فرامرزی

گمرک ایران اعلام کرد: همه شرکت های حمل و نقل داخلی از 27 خرداد ماه باید نسبت به تسویه حواله های بارگیری صادرشده در پنجره واحد تجارت فرامرزی اقدام کنند.

به گزارش ایسکانیوز از گمرک، اکنون با هدف اجرای تفاهم نامه تبادل الکترونیک داده بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای امکان تسویه حواله بارگیری های صادر شده برای شرکت های حمل ونقل داخلی در پنجره واحد تجارت فرامرزی فراهم شده است.
بر این اساس شرکت های حمل و نقل داخلی باید با مراجعه به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی به نشانی epl.irica.ir از فهرست «تسویه حواله بارگیری» نسبت به ثبت اطلاعات مورد نیاز و تسویه حواله های بارگیری اقدام کنند.
با سامانه هوشمند حواله بارگیری الکترونیک ضمن هماهنگی بیشتر بین گمرک، بندر و پایانه حمل‌ونقل در وقت و هزینه شرکت‌ها و صاحبان کالا صرفه‌جویی می شود.
در این سامانه، اطلاعات حواله بارگیری کالا توسط شرکت‌های حمل‌ونقل مستقر در پایانه وارد و به صورت برخط توسط گمرک و اداره گارد و انتظامات جهت کنترل و ساماندهی تردد کامیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پیاده‌سازی این سامانه که با هدف تبادل الکترونیکی اسناد میان گمرک و پایانه حمل‌ونقل طراحی شده، علاوه بر مکانیزه کردن فرایندهای درب ورود و خروج کامیون‌رو، موجب افزایش سرعت و دقت در کنترل کامیون‌های ورودی و خروجی، کاهش بار ترافیکی در درب‌های عملیاتی، روان‌سازی عبور کامیون‌ها، جلوگیری از جعل احتمالی حواله بارگیری و همچنین تسریع و تسهیل کار رانندگان و افزایش رضایت آنها شده است.
سامانه جامع گمرک و پنجره واحد تجارت فرامرزی، سال گذشته با هدف تسهیل امور تجاری و الکترونیکی کردن فرآیند صدور مجوزها راه اندازی شد تا ضمن نظارت برخط بر مبادلات، دخالت انسانی در امور گمرکی را به حداقل رسانده و با قاچاق کالا و ارز نیز مقابله کند.

604

کد خبر: 786503

وب گردی

وب گردی