مدیر کل یونسکو حوادث تروریستی تهران را محکوم کرد

در پی وقوع حوادث تروریستی روز چهارشنبه تهران، مدیر کل سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) در نامه ای خطاب به دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، ضمن محکومیت شدید این اقدامات وحشیانه، با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در بخشی از پیام ایرینا بوکووآ آمده است:

«'از شنیدن خبر حملات تروریستی در آرامگاه آیت الله روح الله خمینی (ره) و ساختمان مجلس در تهران بی نهایت شوکه و عمیقاً متاثر شدم. ضمن محکومیت شدید این اقدام وحشیانه ترور در ماه مبارک رمضان، مایلم مراتب تسلیت صمیمانه خود را به خانواده و دوستان قربانیان و همچنین به دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران ابراز نمایم.'»

او در ادامه بر لزوم 'ایستادگی جامعه جهانی و عزم مشترک برای خشکاندن ریشه تروریسم و افراطگری خشونت آمیز' تاکید کرده است.

همچنین 'مایکل وربز' رئیس شورای اجرایی این سازمان بین المللی نیز در پیام جداگانه ای که برای سفیر کشورمان در یونسکو ارسال کرد، از طرف خود و همه اعضای هیات مدیره این سازمان، به دولت و ملت کشورمان تسلیت گفت.

او از حملات تروریستی تهران شدیداً ابراز تاسف و تاکید کرد که 'اینها اقدامات بزدلانه ای است که عاملان آن از سر نومیدی مرتکب آن شده اند.'

رئیس شورای اجرایی یونسکو و معاون بین الملل این سازمان با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس دفتر یاد بود شهدای این واقعه تروریستی را امضا کردند.

روز چهارشنبه ۱۷ خرداد در ۲ حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که بر اثر آن ۱۷ نفر شهید و حدود ۵۰ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام خمینی (ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی نیز یک تروریست خود را منفجر کرد و ۲ تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند.

گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

204/200

کد خبر: 786506

وب گردی

وب گردی