رونمایی از سامانه جدید مانیتورینگ ظرفیت اساتید و پایان نامه های دانشجویی/راه اندازی شبکه شهر علمی دانشگاه آزاد اسلامی

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی شبکه شهر علمی دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده ایم و رونمایی از سامانه جدید مانیتورینگ ظرفیت اساتید و پایان نامه های دانشجویی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی محمد نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی از پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.

دکتر مرتضی موسی خانی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: این حضور دکتر نوریان در پارک علم و فناوری نشانه از علاقمندی ایشان به این حوزه است که مایه دلگرمی کارکنان این مجموعه خواهد بود.

موسی خانی ادامه داد: اگر قرار باشد در این حوزه موفق عمل کنیم لازمه این موفقیت تفویض، تخصص و جرات استراتژی است. لذا باید این نگاه در دانشگاه به وجود آید و همه دانشگاه به یک باور مشترک در این حوزه برسد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: برای شروع احتیاج است که یک فضا به عنوان ضرورت در نظر گرفته شود. همچنین مراکز رشد و شتاب دهنده باید در واحدهای دانشگاهی مستقر شوند به نوعی پارک علم و فناوری باید محلی برای تجمیع این مراکز پس از گذراندن یک دوره سه ساله طبق آیین نامه باشند.

موسی خانی تاکید کرد: جشنواره سراسری با عنوان ایده تا پدیده برای جذب نخبگان برگزار می شود که تمامی امور این جشنواره باید در واحدها دنبال شود.

وی افزود: همچنین در طی این مدت اقداماتی برای راه اندازی شبکه شهر علمی دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده ایم و همچنین امیدوار هستیم تا هفته آینده، از سامانه جدید مانیتورینگ ظرفیت اساتید و پایان نامه های دانشجویی رونمایی کنیم.

او در ادامه گفت: گام بعدی در طول این مدت یکپارچه سازی نرم افزارها بوده است.

موسی خانی یادآور شد: نکته مهم بحث خروج سرمایه های انسانی که به نوعی مولد اشتغال هستند نیز است. ما باید در دانشگاه به بازار خودمان توجه کنیم. موضوع بعد، این است که دولت باید ازحضور این شرکت‌ها استقبال کنند. ما باید، پس از حضور در بازار داخلی به بازارهای خارجی نگاه کنیم.

او در پایان گفت: برای جذب منتور و راهنماهای متخصص برای استارت آپ ها باید برنامه ریزی های مناسبی انجام دهیم.

200

کد خبر: 786515

وب گردی

وب گردی