آنروا: تنها سازمان ملل می‌تواند ماموریت ما را تغییر دهد

آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی "آنروا" تاکید کرد که اختیارات ما از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد تفویض شده است و تنها این سازمان می تواند این اختیارات ما را تغییر دهد.

به گزارش ایسکانیو به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "سامی مشعشع" سخنگوی آنروا با صدور بیانیه‌ای خاطر نشان کرد که تنها مجمع عمومی سازمان ملل؛ آن هم با رای اکثریت می تواند ماموریت های این سازمان را تغییر دهد.

وی افزود در ماه دسامبر سال 2016 دوره فعالیت آنروا برای 3 سال دیگر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آراء تمدید شد.

مشعشع با اشاره به اینکه وضعیت آوارگان فلسطینی باید به عنوان بخشی از منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی حل و فصل شود، تاکید کرد که زمان اتخاذ اقدام سیاسی برای حل این بحران فرا رسیده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه خواستار انحلال آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی "آنروا" و ادغام آن در کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل شد. نتانیاهو با صدور بیانیه ای تاکید کرد: « هفته گذشته در دیدار با سفیر آمریکا در سازمان ملل به او گفتم که اکنون زمان آن فرا رسیده است که این سازمان به تداوم فعالیت آنروا رسیدگی کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است که از زمان جنگ جهانی دوم ده ها میلیون آواره در جهان وجود دارد که این آوارگان یک کمیساریای عالی در سازمان ملل دارند. نتانیاهو در بیانیه مذکور همچنین مدعی شده است که آنروا دست به اقدامات تحریک آمیز علیه اسرائیل می زند.

آنروا در هشتم دسامبر سال 1949 به موجب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل و با هدف امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی تاسیس شد.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 786568

وب گردی

وب گردی