دو پاکستانی در آتشباری مرزی کشمیر کشته شدند/ کاردار هند احضار شد

ادامه تبادل آتش در خط کنترل مرزی در منطقه کشمیر میان نیروهای هندی و پاکستانی موجب کشته شدن دو غیرنظامی پاکستانی دیگر در روز دوشنبه شد.

به گزارش ایسکانیوز، این رویداد سبب شد تا وزارت امور خارجه پاکستان امروز و برای چندمین بار در هفته ها و ماه های اخیر، بار دیگر کاردار سفارت هند در اسلام آباد را احضار کند.
در جریان احضار 'جی.پی. سینگ' به وزارت امور خارجه پاکستان، مراتب اعتراض شدید اسلام آباد به آنچه پاکستان شلیک بدون دلیل نیروهای هندی و نقض آتش بس در خط کنترل مرزی می داند، به وی ابلاغ شد.
روز شنبه گذشته نیز یک تبعه پاکستانی در آتشباری های مرزی در منطقه کشمیر جان خود را از دست داد.
وزارت امور خارجه پاکستان ضمن ابراز تاسف از هدف قرار گرفتن اتباغ غیرنظامی این کشور در منطقه کشمیر از سوی نیروهای هند، خطاب به کاردار سفارت هند تاکید کرد که دهلی نو باید نسبت به قرارداد آتش بس سال 2003 متعهد باشد.
ناآرامی ها در خط کنترل مرزی بین هند و پاکستان موضوع تازه ای نیست و هر یک از طرفین، طرف مقابل را به عنوان شروع کننده تیراندازی های مرزی متهم می کند.
پاکستان در هفته ها و ماه های اخیر، بارها سفیر یا کاردار هند را به نشانه اعتراض رسمی به آتشباری های مرزی احضار کرده است.
پاکستان تاکید دارد تنها راه حل مسئله کشمیر، اجرای قطعنامه هایی است که شورای امنیت سازمان ملل درسال 1948 تصویب کرده و در این قطعنامه ها، برضرورت اعطای حق تعیین سرنوشت به مردم منطقه کشمیر، تاکید شده است.

منبع: ایرنا

305

کد خبر: 786590

وب گردی

وب گردی