رییس اتحادیه چرم در گفتگو با ایسکانیوز؛ کاستی و بی برنامگی ها به کسب و کار لطمه زده است

رییس اتحادیه چرم طبیعی و لوازم کفش گفت: انتظار می رودبازار چرم طبیعی و لوازم کفش ماه های آینده را نیز مانند 4 سال گذشته در رکود کامل سپری کند.

اکبر صالحی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره شرایط بازار چرم طبیعی و لوازم کفش اظهار کرد: متاسفانه بازار چرم طبیعی و لوازم کفش بطور کامل در رکود به سر می برد و میزان اشتغال در این حوزه بسیار پایین است.

وی ادامه داد: چرم طبیعی و لوازم کفش اتحادیه ای توزیعی اما وابسته به تولید است که چند سال گذشته و هم اکنون در هر دو بخش توزیع و تولید اجناس داخلی و خارجی شاهد بیکاری و رکود شدیدی در این زمینه هستیم و پیش بینی ما برای ماه های آینده نیز مانند 4 سال گذشته رکود است.

رییس اتحادیه چرم و لوازم کفش درخصوص علت رکود شدید بازار این اتحادیه تصریح کرد: در وهله اول علت وضعیت نابه سامان اقتصادی و معیشت مردم است که توان خرید لوازم مورد نیازشان را ندارند. مردم در بازار ها تنها رفت و آمد می کنند اما نمی توانند با شرایط موجود نسبت به خرید کالای مورد نظرشان اقدام کنند. از سوی دیگر مشکلات، کاستی ها و بی برنامگی های نظام بانکی در کشور سبب شده تا صاحبان سرمایه از سرمایه گذاری خودداری کنند.

صالحی همچنین اضافه کرد: بانک ها با در نظر گرفتن بهره بانکی بسیار سرمایه داران را به سپرده گذاری در بانک ها و بدست آوردن سود به این واسطه ترغیب می کند. با افزایش بهره بانکی صاحبان سرمایه ترجیح می دهند بدون پرداخت مالیات و هزینه و انجام خدمات کسب درآمد کنند به همین دلیل است که میزان سرمایه گذاری و بدنبال آن اشتغال درکشور به پایین ترین حد ممکن می رسد.

وی در ادامه با اشاره به بالا بودن بهره وام های بانکی خاطر نشان کرد: بانک ها علاوه بر ایجاد سود بسیار برای سپرده گذاران بهره وام ها را نیز در حالی18 درصد تعیین کرده که سود ناشی از سرمایه گذاری در زمینه های تولیدی در کشور در نهایت 10 درصد است بنابراین با این شرایط نمی توان در آینده هم انتظار تولید بیشتر و ایجاد اشتغال داشت.

رییس اتحادیه چرم و لوازم کفش در پایان راه حل خروج بازارها از رکود را بهبود نظام بانکی کشور دانست و گفت: اگر دولت نظام بانکی را سامان دهد و سیاست های درست بانکی را متناسب با شرایط اقتصادی بازار بکار گیرد، تمام کسب و کارها رونق پیدا می کند.

خبرنگار: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: آرش محمدی

402

کد خبر: 786624

وب گردی

وب گردی