افسانه: باقری برای فدراسیون کاراته تعیین تکلیف کرد/ از کسانی که حقم را خوردند به راحتی نمی‌گذرم

کاتاروی تیم ملی کاتا گفت: اعزام باقریبه مسابقات قهرمانی آسیا بازیکن سالاری بود و او برای فدراسیون تعیین تکلیف کرد.

مهسا افسانه در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص حرف و حدیث‌های پیش آمده پس از شکست او مقابل نگین باقری در رقابت‌های انتخابی کاتای انفرادی اظهار داشت: در این سه ماهی که من مسابقات انتخابی اول برای کشورهای اسلامی را انجام دادیم و هم در انتخابی دوم شرکت کردم خیلی تحت فشار بودم و واقعا اذیت شدم. در این مدت تنها یک مهسا افسانه به همراهی خواهرش بود که باید با کلی ادم می‌جنگید. تا جایی ما توانستیم خوب جلو رفتیم و خیلی از حرف‌های بی‌منطق را قبول نکنیم اما این اواخر دیگر زورمان نرسید.

وی در خصوص مشکل دبیر فدراسیون با خودش عنوان کرد: اینکه چه مشکلی با من دارد را نمی‌دانم اما یکی از دلایل که عنوان می‌کند باعث شده به نفر دوم بها بدهند این است که در هیچ مسابقه آسیایی و رسمی شرکت نکرده و همیشه پشت من بوده است. آشوری قبل از مسابقات کشورهای اسلامی خیلی من را تحت فشار گذاشت که باید از میان مسابقات کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی آسیا یکی را انتخاب کنم . او اعتقاد داشت ما می‌خواهیم در کاتا ایجاد انگیزه کنیم و نباید کاتا انحصاری باشد.

کاتاروی مطرح کاراته ایران تصریح کرد: من خیلی در این خصوص صحبت کردم و در مقابل این خواسته آنها جنگیدم و احساس می‌کنم این موضوع برای آنها خوشایند نبوده است. در آخر نیز به این موضوع رسیدند که یک مسابقه انتخابی پشت درهای بسته برگزار کنند و با بی‌حرمتی به تماشاچیان آنها را از سالن بیرون کنند. یک ماه قبل از مسابقات کشورهای اسلامی دبیر فدراسیون کاراته به من گفت اگر در این مسابقات موفق به کسب مدال طلا نشوم اجازه نخواهد داد پایم به قزاقستان برسد و نگین باقری را اعزام می‌کند.

وی یادآور شد: به جای اینکه در آستانه این مسابقات به من روحیه بدهند من را تحت فشار شدیدی روحی گذاشتند . بعید می‌دانم آشوری با من خصومت شخصی داشته باشد اما قطعا پشت این تصمیم اهدافی بوده است و آدم‌های پیش او رفته بودند تا نظر او را برگردانند. حتی من به آشوری گفتم کسانی که پیش شما می‌آیند و صحبت‌های را مطرح می‌کنند در سالیان گذشته نیز این کار را می‌کردند و شما در حال ارتکاب عمل اشتباه هستید. وقتی آشوری این صحبت‌های من را شنید گفت شما در جایگاهی نیستید که به من بگوید اشتباه می‌کنم. من خیلی رک حرفم را زدم تا بعدا و در این مقطع به آنها گفته باشم حرفم را به شما زده بودم.

افسانه در پاسخ به این سوال واقعا اعتقاد دارد در مسابقه انتخابی مغلوب نشده است، گفت: کمترین اختلاف کاتای من و نگین همیشه یک امتیاز و نیم بوده است و بیشترین اختلاف نیز 2/7 بوده است. تعجب من در این است چگونه این اختلاف تبدیل می‌شود به برد نگین باقری و هیچ وقت در شرایط عادی چنین اتفاقی شدنی نیست. شاید 2/5 نمره با کلی لابی به 2 یا 1/5 تبدیل شود اما هیچ وقت نباید تبدیل به شکست من شود. من حتی با کاتای پایین خود در روز انتخابی کاتای بالای نگین را گرفتم ولی به من اصلا امتیاز درست نمی‌دادند در حالی امتیاز نگین خیلی بیشتر از سطح کاتای او بود.

دارنده نشان برنز مسابقات کاتای مسابقات کشورهای اسلامی در باکو در پاسخ به این سوال اگر زمان به عقب بر می گشت ترجیح نمی‌داد در آن مسابقات نگین باقری حاضر شود و او فرصت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را داشته باشد، گفت: قبول کردن این موضوع مانند این است که من به تمامی درخواست‌های بدون منطق فدراسیون چشم بگویم. چرا فقط من باید کوتاه بیایم اما بچه‌های کومیته این کار را انجام نمی‌دهند یا چرا آنجا نفر اول در یک مسابقه و نفر دوم در رویداد دیگر شرکت نمی‌کند. من این حرف‌ها را به آشوری نیز زدم اما او گفت کاتا انحصاری شده است و این در حالی است که در کومیته در سالیان اخیر یک نفر در همه مسابقات حاضر می‌شود اما کسی نمی‌گوید انحصاری شده است. این حضور نیز حق نفر برتر است تا در مسابقات مختلف حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: آشوری به من گفت ما به دنبال ایجاد انگیزه هستیم در حالی که این انگیزه باید در مسابقات کاراته وان داده شود و اینطور نباشد که ما حتی نفر اول خود را نیز به کاراته وان اعزام نکنیم. ما می‎‌توانیم همه بازیکنان را به کاراته وان اعزام کنیم تا برای نفرات دوم ایجاد انگیزه کنیم و نفرات اولمان نیز یک مسابقه تدارکاتی خوب را پشت سر بگذارند.

افسانه در خصوص نقش نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته در مشکلات اخیر چگونه بود، گفت: خانم باقری به من می‌گفتند چرا مسائل اخیر را به او نگفتم و حتی اعتقاد داشتند کسی حق نداشته اینگونه صحبت کند اما به نظر می‌رسد در این چند وقت نظرشان عوض شده است و خودشان را کنار می‌کشند. حتی باقری به من زنگ زد و گفت به دلیل اینکه نگین باقری برای مسابقه انتخابی 5 خرداد آماده نیست مسابقه به 17 خرداد افتاده است اما در روزهای اخیز مصاحبه کردند که باقری آسیب دیده بوده و اینها پر از تناقض است.


کاتاروی تیم ملی کاتا در خصوص اخراج و بازگشت اعضای تیم کاتای تیمی از اردوی تیم ملی عنوان کرد:روزی که من انتخابی داشتم اعضای کاتای تیمی در اردو بودند و پس از شنیدن خبر باخت من به سالن آمدند و گریه کردند. بعد از بازگشت از سالن متوجه شدیم آشوری ساعت 11 شب پیغام داده است که اعضای کاتای تیمی اخراج شده است . اگر ایشان با مهسا و مینا افسانه مشکل دارد چرا کاتای تیمی را اخراج کردند. دلیل اخراج این نفرات را نیز فحاشی عنوان کردند در حالی که جرم آنها گریه کردن برای من بود.

وی ادامه داد: ما یک کلمه حرف نزدیم و حتی فحاشی هم شنیدیم اما باز هم همه چیز علیه ما شد. ما تنها واکنش اعتراضی داشتیم و این طبیعی عم بود اما هیچ فحاشی نداشتیم. من فقط گفتم هر کسی مسبب این اتفاقات بود را خدا لعنت کند اما فحاشی نکردم. بعد از این داستان و در حالی که دو روز بازیکنان را از تمرین انداختند مجددا به آنها اجازه تمرین دادند و در این شرایط حتما توقع کسب مدال هم از این بچه‌ها دارند.

افسانه در پایان خاطر نشان کرد: این اتفاقات برای منی که 12 سال در مسابقات برون مرزی حضور داشتم اتفاقات خوبی نبود و تمام خستگی این سال‌ها را در تنم باقی گذاشت. امیدوارم خدا به خوبی جواب این دوستان را بدهد و به خاطر حقی که از من خوردند از آنها نخواهم گذشت . من تیم ملی را از دست ندادم و تیم ملی افسانه را از دست داد و با این روش قطعا در آینده کاتارو یا کمیته‌روهای دیگری را نیز از دست خواهند داد. اعزام باقری بازیکن سالاری بود و او برای فدراسیون تعیین تکلیف کرد. شاهچراغی مربی باقری است و هر روز در فدراسیون حضور داشت و در خصوص اعزام‌ها تعیین تکلیف می‌کرد. آشوری برای کاراته زحمت کشیده است اما نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاده است که با یک حرف همه چیز برگشت و نتوانست به خوبی مدیریت کند. شاید آشوری نقطه ضعفی پیدا کرده که همه دست روی آن می‌گذارند.

603

کد خبر: 786628

وب گردی

وب گردی