محتویات حلیم و شله زرد باید مجوز های بهداشتی لازم را داشته باشند/ شهروندان به مراکز معتبر مراجعه کنند

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: شهروندان برای تهیه حلیم و شله زرد که در ماه رمضان مصرف بیشتری دارد حتما به مراکز معتبر که مجوز های لازم را از اصناف و وزارت بهداشت دارند مراجعه نمایند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، مهندس نسترن محمدی، رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: شهروندان برای تهیه حلیم و شله زرد که در ماه رمضان مصرف بیشتری دارد حتما به مراکز معتبر که مجوز های لازم را از اصناف و وزارت بهداشت دارند مراجعه نمایند و به هیچ عنوان از مراکزی که اطلاعات کافی از آنها ندارند و به صورت تلفنی اقدام به پذیرش می نمایند جدا خودداری کنند.

وی افزود: مراکز مجاز و معتبر که در سطح شهر اقدام به تهیه و توزیع حلیم و شله زرد می نمایند حتما باید مجوز های بهداشتی لازم را از وزارت بهداشت داشته باشند در غیر این صورت و در صورت مشاهده بازرسان وزارت بهداشت با آن ها برخورد خواهد شد.

مهندس محمدی ادامه داد: موادی که در حلیم و شله زرد از جمله گندم پوست کنده،دارچین، برنج،روغن، زعفران،شکر و نمک اسفاده می شود نیز باید دارای مجوز های لازم از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو باشند.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در محتویات حلیم (روغن،گندم پوست کنده،نمک،دارچین و شکر ) و شله زرد (برنج،زعفران،شکر)و دیگر محتویات که برای خوش طعم شدن استفاده می شود حتما با شماره 66405569 روابط عمومی سازمان غذا و دارو تماس حاصل کنند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو در پایان گفت:محتویات و مواد اولیه ای که شهروندان برای تهیه حلیم و شله زرد در منزل استفاده می نمایند حتما باید دارای آرم سازمان غذا و دارو،تاریخ تولید و انقضا، پروانه بهداشتی،آدرس و شماره تلفن شرکت تولید کننده بر روی بسته بندی ها درج شده باشد.

701

کد خبر: 786648

وب گردی

وب گردی