سازمان های بیمه گر در خصوص سوء استفاده از نسخ پزشکی با متخلفین برخورد کنند

دکتر شهرامی با بیان این که آمار و ارقام ارائه شده در خصوص هزینه های درمان و نسخ پزشکی از سوی مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه اغراق آمیز است، گفت: در مورد سوء استفاده از نسخ پزشکی ، اطلاعات نسخ بیمه ای پزشکی در اختیار سازمان های بیمه است و اختیار برخورد با معدود متخلفین و سواستفاده کنندگان در این زمینه نیز نزد بیمه است .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی شهرامی مشاور و معاون اجرایی معاونت درمان در پاسخ به اظهارات مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه در خصوص هزینه های درمان و نسخ پزشکی ضمن بیان این مطلب گفت: قبل از طرح تحول نظام سلامت بیمه های پایه بسیاری از خدمات مهم و ضروری درمانی و داروها و لوازم پزشکی حیاتی را پوشش نمی دادند و مردم ناچار بودند در مراجعه به مراکز درمانی هزینه آن را از جیب خود بپردازند.

وی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و اجرای قانون در این زمینه، دولت پرداخت این هزینه ها را به عهده گرفت و بدیهی است که با کاهش سهم پرداختی مردم، سهم پرداخت دولت افزایش یافته باشد و این امر باعث افزایش بهره مندی اقشار محروم و متوسط جامعه از خدمات درمانی شده و افزایش هزینه های درمانی از سوی دولت، رفاه و سلامت مردم را موجب شده است.

دکتر شهرامی با بیان این که آمار و ارقام ارائه شده در خصوص هزینه های درمان و نسخ پزشکی از سوی مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه اغراق آمیز است، گفت: در مورد سوء استفاده از نسخ پزشکی این نکته قابل توجه است که اطلاعات نسخ بیمه ای پزشکی در اختیار سازمان های بیمه است و اختیار برخورد با معدود متخلفین و سواستفاده کنندگان در این زمینه نیز نزد بیمه است .

وی افزود: اگر تاکنون در این زمینه اقدام جدی نشده است متوجه سازمان های بیمه گر است و جای تعجب و تاسف است که به جای اجرای قانون و برخورد با متخلفین موضوع در رسانه ها مطرح می شود.

دکتر شهرامی با بیان این که طرح این گونه موضوعات در رسانه آنهم بدون مستندات موجب تشویق اذهان عمومی و خدشه دار کردن اعتماد مردم به جامعه پزشکی است، گفت: توصیه ما این است که سازمان های بیمه گر خصوصا سازمان تامین اجتماعی با داشتن اطلاعات گسترده و اختیارات لازم نسبت به اجرای قانون و برخورد با متخلفین اقدام نماید و از هر گونه جنجال مطبوعاتی که به ضرر سلامت و اعتماد جامعه است خودداری کند.

701

کد خبر: 786667

وب گردی

وب گردی