کمبود فضای خوابگاه در برنامه ششم جبران می‌شود/ امسال افزایش اجاره بهای خوابگاه نداریم

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در طول برنامه ششم به دنبال جبران کمبود فضای خوابگاهی در دانشگاه‌ها هستیم تا امکان اسکان۵۰ هزار دانشجوی دیگر فراهم شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ذوالفقار یزدان‌مهر در نشست هیات رئیسه این صندوق گفت: در آخرین جلسه هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان که ۳ هفته پیش برگزار شد در راستای مراعات حال دانشجویان و خوابگاه‌های دانشجویی تصمیمات خوبی گرفته شد.

او افزود: بحث دسته‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی اتفاق خوبی بوده که رخ داده و باعث عادلانه‌سازی نرخ اجاره بهای خوابگاه‌ها شده و هم باعث شده ما یک بانک جامع داشته باشیم تا بتوانیم متناسب با آن برنامه‌ریزی کنیم و در راستای ارتقای سطح خوابگاه‌ها گام برداریم.

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در سال گذشته توانستیم ۶۴ خوابگاه درجه ۵ را به درجه های بالاتر ارتقا دهیم و امسال بنا داریم که حدود ۲۰۰ خوابگاه رتبه ۳ و ۴ را با مشارکت دانشگاه به سطوح بالاتر ارتقا دهیم.

یزدان مهر افزود: یکی از مصوبات ما در هیئت امنا این بود که اجاره بهای خوابگاه‌ها امسال افزایش پیدا نخواهد کرد و مانند سال گذشته خواهد بود.

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: برخی از دانشگاه‌ها و خیرین هم ساخت تعدادی خوابگاه را آغاز کرده‌اند و امیدواریم با تسهیلاتی که داده می‌شود کمبود فضای خوابگاه‌های دانشجویی را جبران کنیم.

یزدان‌مهر در پایان گفت: با حمایت دولت ما امسال ۲۰ درصد افزایش اعتبارات داشتیم در بحث اعتبارات اختصاصی هم امیدواریم بتوانیم ۳۶۰ میلیارد تومان جذب کنیم یک هم افزایی هم با سازمان برنامه و بودجه داشتیم و خیرین و مردم هم کمک خواهند کرد تا بتوانیم متقاضیان را پوشش دهیم.

204/200

کد خبر: 786681

وب گردی

وب گردی