مصلح: مادرم گفت بگو که به پرسپولیس می‌روی

مدافع چپ جدید تیم پرسپولیس از حضورش در این تیم صحبت کرد و از نقش مادرش در این انتقال گفت.

به گزارش ایسکانیوز، شایان مصلح روز گذشته (یکشنبه) با عقد قراردادی یک‌ساله به پرسپولیس پیوست. بازیکن فصل گذشته سپیدرود رشت، پس از حضور پرسپولیس صحبت‌های جالبی در این مورد انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

*درباره حضورت در پرسپولیس صحبت کن. محمد انصاری چقدر در این انتقال تاثیر داشت؟

خدا را شکر می‌کنم. یک برهه پر استرس را در انتخاب تیم پشت سر گذاشتم و تصمیمی گرفتم که به خیر و صلاحم بود. با مشورتی که از دوستانم و به‌خصوص محمد انصاری گرفتم، در نهایت پرسپولیس را انتخاب کردم. البته محمد همیشه به من مشورت می‌داد، اما در عین حال می‌گفت که دستت را باز می‌گذارم و انتخاب با خودت است که به چه تیمی بروی.

*متن جالب و احساسی درباره جدایی‌ات از تیم سپیدرود منتشر کرده بودی...

سپیدرود به‌نوعی خانه من به حساب می‌آید و جایی بود که توانست من را احیا و به فوتبال ایران معرفی کند. فوتبال پایه در ایران ارزش چندانی ندارد. شما حتی اگر در فوتبال پایه در بهترین سطح هم بازی کنید، مهم این است که در بزرگسالان در چه تیمی حضور داشته باشید. سپیدرود توانست بهترین پل برای پیشرفت من باشد. در کنار استعدادها و بازیکنان خوبی که استان گیلان دارد، مردم گیلان، هم واقعاً مردم فوتبالی هستند. ما در پرسپولیس هم بازیکن گیلانی داریم. در لیگ دسته دو، 20 هزار هوادار بیاید، خیلی عجیب و غریب است. هواداران و مسئولان سپیدرود همیشه به من لطف داشتند. اینکه شایان مصلح الان در پرسپولیس است یا خواهان دیگر دارد، تلا‌ش‌های آنها بود. جا دارد از کسانی که در پیشرفت من نقش داشتند، تشکر کنم؛ مخصوصاً از «علی آقا نظرمحمدی». زمانی که من تیمی نداشتم، او من را از تیم‌های پایه به داماش و سپس سپیدرود آورد. او دو، سه سال برای من زحمات زیادی کشید.

*با حضورت در پرسپولیس، تعداد «حاجی‌ها»ی پرسپولیس به دو نفر رسید؛ (حاج محمد انصاری دیگر بازیکن پرسپولیس).

من که حاجی نیستم. در سپیدرود هم به من می‌گفتند «شایان کربلایی»! از این به بعد هم «حاج شایان کربلایی» هستم (می‌خندد).

*می‌گویند مداحی هم می‌کنی، درست است؟

نوکری اهل بیت در هر لباسی افتخار است. من برای اهل بیت (ع) شعر هم می‌گویم. چه شعر و چه مداحی را من از کودکی دنبال کردم، البته نه به صورت حرفه‌ای. فکر می‌کنم از چهارم یا پنجم ابتدایی در مراسم‌ها و هیئت‌های مختلف مداحی کردم.

*پس خیال‌مان بابت برگزاری مراسم‌های مذهبی در پرسپولیس راحت باشد؟

من و محمد (انصاری) قرار است این کار را بر عهده بگیریم. همه می‌گفتند که می‌خواهند سمت چپ دفاع پرسپولیس هیئت بزنند!

*به‌نظر می‌رسد ارادت خاصی هم به اهل بیت (ع) داری.

ما هر چه داریم از خداوند و وجود چهارده معصوم است. اگر توسلی به‌ آنها می‌کنیم، برای خودمان نیست، برای عرض ارادت به چهارده معصوم (ع) است. لطف آنها قطعاً به ما رسیده است. سه سالم بود که پدرم فوت کرد و مادرم سختی‌های زیادی کشید. روزهای سختی داشتم. از بچگی تنها و بدون پدر بزرگ شدم. اینکه من امروز خوشحالم، به‌خاطر خوشحالی مادرم است. دیروز دَم افطار مادرم به من زنگ زد که شایان اعلام کن به پرسپولیس می‌روی و من هم گفتم به روی چشم؛ تمام شد و رفت. من واقعاً بغض کردم که اگر دعای مادر است، قطعاً من موفق می‌شوم. از مادرم تشکر می‌کنم و بابت همه زحماتی که برای من کشید، دستش را می‌بوسم.

*پرسپولیس الان به مرحله یک‌چهارم نهایی نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده است؛ فکر می‌کنی بتوانی در آسیا هم برای تیم جدیدت بدرخشی؟

خدا را شکر پس از پیروزی مقابل لخویا، بچه‌ها توانستند خودشان را به جمع هشت تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا برسانند که این کار بزرگ و افتخارآمیزی است. امیدوارم بتوانیم با تلاش بچه‌ها، قهرمان آسیا شویم.

602

کد خبر: 786695

وب گردی

وب گردی