برگزاری سمینار " ماساژ ورزشی" در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی واحد تهران جنوب

سمینار " ماساژ ورزشی" در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی در واحد تهران جنوب برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، امروزه ماساژ ورزشی جزء لاینفک برنامه ورزشی ورزشکاران است که به رسیدن به موفقیت های جهانی و المپیک فکر می کنند. هر روز که می گذرد به این امر بیشتر واقف می شوند که رسیدن به موفقیت تنها در گرو انجام فعالیتهای ورزشی نیست بلکه آمادگی روحی و هیجانی در کنار آمادگی جسمی برای موفقیت لازم است و از سویی پیشگیری از صدمات ورزشی هم از ارکان رسیدن به پیروزی است . ماساژ ورزشی چه در امر آمادگی جسمی و جلوگیری از آسیبهای ورزشی و چه در امر آمادگی روحی روانی برای ورزشکاران بسیار مفید خواهد بود.

در همین راستا و بمنظور ارتقاء آگاهی های دانشجویان رشته تربیت بدنی، سمینار یک روزه ماساژ ورزشی با حضور تعداد کثیری از دانشجویان و با تدریس مهندس سالاریان در محل دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی واحد تهران جنوب برگزار شد.

ماساژ یکی از سالم ترین روش ها برای بقای سلامتی است

مدرس سمینار درخصوص انواع ماساژ، فواید ماساژ و اهداف ماساژ ورزشی مطالب بسیار مفیدی را ارائه داد. وی گفت: " ماساژ یکی از سالم ترین روش ها برای بقای سلامتی است که از فواید آن می توان به :

تناسب اندام، فرم دهی به عضلات و حذف چربی اضافی بدن

رفع ناراحتی های عضلانی (گرفتگی، انقباض عضلانی و ...)

رفع ناراحتی های عصبی ( افسردگی، سردرد و ...)

رفع ناراحتی های اسکلی ( سیاتیک،زانو درد و ...)

رهایی از فشارهای روزانه

رهایی از خستگی های جسمانی و روانی

شادابی پوست صورت و بدن اشاره کرد.

سالاریان در ادامه از مزایای ماساژ درمانی برای هنرجویان مواردی را مطرح کرد و گفت:

کشش مناسب عضلانی در خلال یا قبل از رخدادهای ورزشی و ماساژ عمقی که سبب پر خونی و گرمای درونی عضلات می شود؛ باعث کاهش احتمال بروز آسیب های ورزشی خواهد شد. همچنین حرکات مفصلی بهبود یافته وانعطاف پذیری عضلانی که منجر به افزایش توان و کارایی ورزشکار می گردد، افزایش می یابد.

کوتاه کردن زمان ریکاوری و بازیابی توان از دست رفته در خلال دوره های تمرین با مسابقات ، به حداکثر رساندن رسیدن مواد غذایی و اکسیژن به عضلات از طریق افزایش جریان خون ، افزایش سرعت دفع مواد زائد تولید شده در خلال ورزش مثل اسید لاکتیک از دیگر مزایای ماساژ ورزشی می باشد.

سالاریان ادامه داد: انجام فعالیت های ورزشی موجب تقویت اعضا و ایجاد نظم و هماهنگی بین قسمت های مختلف بدن می شود. لذا امکان دفع مواد زاید و سموم تجمع یافته در بدن بیشتر فراهم می شود و برای این کار توصیه می شود دو نوع ماساژ قبل و بعد از ورزش انجام شود:۱ -ماساژ استعداد ۲-ماساژ استرداد

وی همچنین بیان کرد : ریکاوری اصلی ترین بخش پرورش اندام و بدنسازی است و تمام معیارهای تجویز برنامه های غذایی و تمرین را مشخص می کند.

مدرس دوره در انتها از هنرجویان خواست به منظور فراگیری بهتر علم ماساژ ؛ درخصوص آناتومی و فیریولوژی بدن مطالعات خوبی انجام دهند. وی گفت: این دوره ماساژ ورزشی در حد بیسیک و مقدماتی بوده و براساس تکنیک ها و ماساژ سوئدی تدریس صورت گرفت و با عنایت به انگیزه بالا و همکاری خوب هنرجویان در فراگیری این علم با انجام 50 ساعت عملی ؛ از آنها خواست تا تمام پروتکل ها را اجرا کنند.

گفتنی است با توجه به استقبال خوب دانشجویان ؛ این دوره ادامه خواهد داشت.

200

کد خبر: 786719

وب گردی

وب گردی