آژانس، انحراف‌ نداشتن مواد هسته ای‌ ایران را تایید کرد

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آژانس، انحراف نداشتن مواد هسته ای اعلام شده از طرف ایران را تایید می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین المللی انرژی اتمی، بخش هایی از بیانیه آمانو در نشست شورای حکام به شرح زیر است:

«شما گزارش من را در خصوص «راستی آزمایی و نظارت بر جمهوری اسلامی ایران با توجه به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل (سال 2015) » دریافت کرده اید.

آژانس، طبق مدالیته های «برنامه جامع اقدام مشترک»، در راستای معیارهای پادمانی اژانس و به شکلی عینی و بی طرفانه ، اجرای همه تعهدات هسته ای ایران بر اساس «برنامه جامع اقدام مشترک» را راستی آزمایی و بر اجرای این تعهدات نظارت می کند.

آژانس همچنان انحراف نداشتن مواد هسته ای اعلام شده از طرف ایران را بر اساس توافق پادمان ها، تایید می کند.

ارزیابی ها درباره نبود مواد و فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران، در جریان است.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از ساعت 10و30 دقیقه به وقت محلی (13 تهران) در مقر آژانس در وین آغاز شد و بررسی گزارش جدید یوکیا آمانو مدیر کل آن درباره ایران در دستور کار این نشست است.

مسائلی از قبیل گزارش سالانه آژانس مربوط به سال 2016 و گزارش همکاری های فنی سال 2016 و همچنین اجرای توافق های پادمانی در جمهوری دمکراتیک خلق کره و اجرای توافق های پادمانی توافق منع اشاعه (ان پی تی) در جمهوری عربی سوریه ، از دیگر محورهای بحث و بررسی در نشست فصلی شورای حکام در مقر آژانس در وین است.

300

کد خبر: 786727

وب گردی

وب گردی