هوندا روی دو خودروی برقی جدید کار می کند

هوندا تایید کرده که در حال ساخت دو خودروی برقی است که یکی از آن ها سال آینده به فروش خواهد رسید.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرعامل هوندا،Takahiro Hachigo طی کنفرانسی مطبوعاتی برخی برنامه های این خودروساز تا سال 2030 را اعلام کرده است. وی در این کنفرانس اعلام کرد که هوندا سخت مشغول ساخت دو خودروی برقی است.

یکی از این خودروها اختصاصا برای بازار چین ساخته می شود که دولت آن به منظور کاهش مشکلات آلایندگی در شهرهای بزرگ در پی توسعه خودروهای هیبریدی شارژی و برقی است. خودروی برقی مخصوص چین هوندا در سال 2018 به فروش خواهد رسید.

دومین مدل برقی این خودروساز برای بازارهای جهانی در نظر گرفته شده و در یک نمایشگاه خودرو در فصل پاییز معرفی خواهد شد. در این صورت می توان انتظار داشت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ماه سپتامبر یا نمایشگاه خودروی توکیوی ماه اکتبر شاهد معرفی این خودرو باشیم.

هنوز مشخص نیست که یک مدل کانسپت یا یک مدل تولیدی از این خودرو امسال معرفی خواهد شد. همچنین مشخص نیست که این خودروی برقی جهانی چه زمانی به فروش می رسد.

خودروهای برقی جدید هوندا توسط بخش توسعه خودروهای برقی این خودروساز ساخته می شوند کهHachigo در اکتبر 2016 تاسیس کرد.

گمان می رود این دو خودروی برقی به Clarity EV در سبد محصولات رو به رشد این مدل ها بپیوندند. هوندا چندین بار اعلام کرده که انتظار دارد تا سال 20300 دو سوم فروشش به خودروهای تمام برقی یا هیبریدی اختصاص داشته باشند.

401

کد خبر: 786801

وب گردی

وب گردی