وعده توقف تولید پراید تا پایان سال جاری

طبق اعلام رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خودروی پراید تا پایان سال ۹۶ باید از خطوط تولید خارج شود.

به گزارش ایسکانیوز، عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به درخواست خودروسازان مبنی بر افزایش ۵ درصدی قیمت خودروها، اعلام کرد که درخواست افزایش قیمت را حق طبیعی خودروسازان می‌داند؛ اما باید شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌‌کنندگان، این درخواست را بررسی کنند.

اکبریان خاطرنشان کرد اجازه‌ی افزایش قیمت زمانی صادر خواهد شد که بررسی‌ها لزوم افزایش قیمت را نشان دهند یا اتفاق خاصی در کیفیت خودرو رخ داده باشد؛ در غیر این صورت خودروسازان اجازه‌ی افزایش قیمت نخواهند داشت. کمیته‌ی صنعت کمیسیون صنایع، مسئولیت بررسی دلایل درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت بر عهده دارد.

طبق اعلام نماینده‌ی مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، کمیته‌ی صنعت پس از بررسی دلایل خودروسازان برای افزایش قیمت و مطابقت دادن این دلایل با واقعیت‌های موجود، نتیجه‌ی بررسی‌های خود را به اعضای کمیسیون ارائه خواهد داد. اکبریان در خصوص بررسی‌ کیفیت خودروهای داخلی توسط کمیسیون صنایع و معادن افزود که مشکلات مربوط به کیفیت خودروهای داخلی و راهکارهای ممکن برای رفع آن‌ها به وزارت صنعت و خودروسازان اعلام شده است و پس از ماه مبارک رمضان، در این رابطه جلساتی با حضور خودروسازان و مسئولان وزارت صنعت برگزار خواهد شد.

عزیز اکبریان در ادامه اعلام کرد که کمیسیون صنایع و معادن به خودروسازان تا پایان سال فرصت داده است که خط تولید خودروی پراید را متوقف کنند. نماینده‌ی مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این باره اعلام کرد: « سازمان استاندارد اعلام کرده است که خودروی پراید تا پایان سال ۹۶۶ باید از خطوط تولید خارج و تولید آن متوقف شود و کمیسیون صنایع و معادن نیز به خودروسازان اعلام کرده است و آن‌ها تا پایان سال جاری پراید را بازنشسته می‌کنند.»

اکبریان در پایان خاطرنشان کرد که سازمان استاندارد باید نظرات خود را درباره‌ی کیفیت سایر خودروها نیز اعلام کند تا بدین ترتیب، کمیسیون صنایع و معادن مطابق با آن اقدام کند.

401

کد خبر: 786811

وب گردی

وب گردی