عباسپور: اهمیت ایثارگری بیش از تحقیقات و پژوهش های علمی است

مراسم یادبود شهدای ترور و شهید مدافع حرم انقلاب اسلامی، سید مصطفی صادقی دانش آموخته واحد علوم و تحقیقات با حضور خانواده، همکاران، دوستان این شهید والا مقام و رئیس واحد علوم و تحقیقات، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران و جمعی از معاونان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی عباسپور ضمن تسلیت و تهنیت به مناسبت شهادت سید مصطفی صادقی شهید مدافع حرم گفت: شهادت سید مصطفی صادقی دانش آموخته رشته مدیریت تکنولوژی واحد علوم و تحقیقات دومین افتخاری است که نصیب این واحد دانشگاهی شده است.
وی با با بیان اینکه اهمیت و ارزش اینگونه ایثارگری ها و از جان گذشتگی ها به مراتب بیش از تحقیقات، ارائه مقالات، پژوهش های علمی و... است، افزود: اینکه جوانانی تحصیل کرده از زندگی دنیوی دست می کشند و به فرمان مقام معظم رهبری با ایثار و از جان گذشتگی به دفاع از اسلام، انقلاب و ایران می شتابند، ارزش و اهمیت نگرش والای آنها را نشان می دهد.
دکتر عباسپور ادامه داد: دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات برای اینگونه ایثارگری ها، تبریک ویژه ای به خانواده های شهدای مدافع حریم انقلاب اسلامی نظیر شهید سید مصطفی صادقی و شهید جعفری، جامعه دانشگاهی و مقام معظم رهبری عرض می کند. زیراکه خوشبختانه ایران اسلامی تحت رهبری مقام معظم رهبری همچنان شاهد حضور چنین فرزندان رشیدی است که با گذشتن از زندگی دنیوی به درجه رفیع شهادت نائل می شوند، تا آرامش را به کشور هدیه کنند.
وی اضافه کرد: بزرگداشت شهدای ترور اخیر و شهدای مدافع حرم برای آشنایی هرچه بیشتر جوانان با اهداف، عقاید، راه و روش زندگی این ایثارگران ایران اسلامی، وظیفه ای انکارناپذیر برعهده همه اقشار جامعه به ویژه جامعه دانشگاهی کشور است.
دکتر عباسپور با بیان اینکه امروز با جنگ های مدرنی روبرو هستیم، افزود: برای مقابله با سیاست ها و برنامه های دشمنان اسلام و این مرز و بوم نیازمند پیشرفته ترین ابزار و تکنولوژی هستیم، اینجاست که جامعه علمی و دانشگاهی می تواند نقش خود را ایفا کند و با پرورش متخصصان در تمامی زمینه ها بر اقتدار ایران اسلامی بیش از پیش بیافزاید.
وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و ایران و در صدر آن آمریکای جنایتکار همواره به دنبال تضعیف ما بوده و هستند. آنها نمی توانند اقتدار، استقلال و عدم وابستگی کشور ما را تحمل کنند و با انواع حیله ها، برنامه ها و ترفندها به دنبال تخریب و انحراف جوانان ایران اسلامی هستند. بنابراین باید آگاهانه و با درایت، توطئه آنها را خنثی کرده تا از مسیرتعالی حضرت امام خمینی (ره) خارج نشویم.
دکتر عباسپور با بیان اینکه در بین جامعه دانشگاهی واحد علوم و تحقیقات هستند افرادی که علاوه بر تحصیل به خیل مدافعان حریم انقلاب اسلامی پیوسته اند، خاطر نشان کرد: یکی از وظایف ما در واحد علوم و تحقیقات فراهم کردن بهترین شرایط تحصیل برای جوانان بخصوص آنهایی است که با ایثار و از جانگذشتگی به دفاع از حریم انقلاب اسلامی گام نهاده اند.
حجت الاسلام و المسلمین مختار نظری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران نیز در این مراسم گفت: خداوند متعال به همه موجودات ابزار دفاعی داده است تا در هنگام نبرد از خود و قلمرو خود دفاع کنند. تنها موجودی که ابزار دفاعی در وجود آن تعبیه نشده، انسان است. پروردگار یکتا به جای ابزار دفاعی به انسان، عقل و اندیشه را اعطاء فرموده تا در سایه آن و براساس مقتضیات و شرایط زمان خود ابزار لازم و ضروری را برای دفاع و محافظت از خود مهیا کند.
حجت الاسلام و المسلمین نظری با بیان اینکه دین مبین اسلام علاوه بر دفاع از قلمرو جغرافیایی در برابر مهاجمین، دفاع از قلمرو اعتقادی را بسیار با ارزش می داند، افزود: امروز به جای تهاجم به قلمرو جغرافیایی با تهاجم به مرزهای اعتقادی آنهم بصورت گسترده روبرو هستیم که ایستادگی در برابر آن وظیفه همه اقشار جامعه بخصوص فرهیخگان جوامع است.
وی با بیان اینکه تقابل ما با آمریکا از نوع تقابل در اندیشه و تفکرات است که نمی توان آن را در میز مذاکرات آشتی داد، تصریح کرد: اگر در لبنان، حزب الله توانست دست رژیم اشغالگر را از آن کشور کوتاه کند، اگر در عراق و سوریه موفق به بیرون راندن اشغالگران داعشی شده اند، نتیجه اعتقادات دینی و تجربیات جنگ تحمیلی ایران است.
در این مراسم لوح یادبودی از سوی دکتر علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات به خانواده معظم شهید سید مصطفی صادقی اهداء شد. در متن این لوح اهدایی آمده است:
"خانواده معظم شهید سید مصطفی صادقی
سلام علیک بماصبرتم
درود و تحیت خداوند بر شهید (سیدمصطفی صادقی) که در میدان های سخت صیانت از انقلاب اسلامی لحظه ای نیاسود، هموکه پیرو راستین مکتب امامت و ولایت بود و همواره دل در گروه عشق اهل بیت (ع) داشت، مجاهد سلحشوری که تا آخرین نفس در صیانت از ارزش های والای اسلامی و تبعیت خالصانه از مقام معظم رهبری، درنگ ننمود تا سرانجام با قامتی استوار و قلبی سرشار از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) به درجه رفیع شهادت در دفاع از حرم اهل بیت (ع) و بدست شقی ترین انسانهای امروز نائل گردید.
برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات مایه افتخار است که این شهید بزرگوار دانش آموخته این دانشگاه بود. امید که راه و منش این شهید بزرگوار الگویی برای سایر جوانان و دانشجویان کشورمان باشد.
اینجانب شهادت آن سرباز وفادار ولایت را به فرمانده معظم کل قوا، خانواده معزز شهید، همرزمان آن شهید و مردم شریف ایران اسلامی و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نمایم. حضرت حق روح پرفتوح آن شهید عزیز را با مولا و مقتدایش حضرت امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) محشور و به خانواده محترم صبر و شکیبایی توام با عزت، سعادت و پاداش صابرین عنایت فرماید. ان شاء الله"

200

کد خبر: 786852

وب گردی

وب گردی