مفهوم انقلابی گری از نگاه یک عضو جبهه ایستادگی

عضو جبهه ایستادگی مفهوم "انقلابی گری" را تشریح کرد.

حسین کنعانی مقدم عضو جبهه ایستادگی درباره فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر "انقلابی گری" در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز بیان کرد: ما باید در مسیری حرکت کنیم تا آرمان های انقلاب در آن مسیر حاصل شود و آن مسیر نبض انقلابی گری در مقابل شورش گری و بی قانونی عمل کردن است؛ به این معنا که فرد انقلابی معتقد بر این باشد تا در چارچوب قانون برای رسیدن به آرمان و اهدافی که حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری ترسیم کردند حرکت کند.

وی با اشاره به این که استکبارستیزی نبض دوم انقلابی گری است، ادامه داد: شخص انقلابی تسلیم زور، استکبار، استبداد، استعمار و ظلم نمی شود و تفکرش عاشورایی یا همان "هیهات من الذله" است.

کنعانی مقدم با بیان این که نبض بعدی انقلابی گری اخلاق مداری است، تصریح کرد: اگر ما شخصی را انقلابی تصور می کنیم اما اخلاق حسنه ای که پیامبر (ص) برای آن مبعوث شده بودند را نداشته و آداب و اخلاق اسلامی را رعایت نکند به آن فرد انقلابی نمی توان گفت.

عضو جبهه ایستادگی ادامه داد: مبارزه با فساد و فحشا در بحث انقلابی مساله بعدی است که در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فرد می تواند خود را انقلابی بداند یعنی در مقابله با فساد و فحشا عمل و به دنبال پاک کردن این موضوعات باشد.

وی در بخش دیگری از توضیحاتش درباره انقلابی گری گفت: نبض بعدی انقلابی گری مبتنی بر عقلانیت است، هر عملی که مبتنی بر خلقت انسان صورت گرفته و اگر برخلاف عقلانیت حرکتی کند نمی توان آن شخص را انقلابی نامید.

کنعانی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: همچنین فرد انقلابی باید تمام اصول اسلامی را در مبارزه خود در نظر بگیرد، یعنی افراد برای رسیدن به اهدافشان روش ماکیاولی داشته باشند و هدف وسیله را توجیه کند و مانند گروه های تروریستی (داعش) که قصدشان ترور، وحشت و جنایت است به اهداف خود برسند، قطعا این موضوع اسمش انقلابی گری نیست بلکه این شورشگری، تروریسم است و باید با آن مقابله کرد.

خبرنگار: راضیه فراهانی

کد خبر: 786900

وب گردی

وب گردی