بخشی از بودجه 96 به پرداخت هزینه های مدارس مستحق للغیر اختصاص داده شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از تخصیص بخشی از اعتبارات بودجه 96 برای پرداخت هزینه های املاک مستحق للغیر که توسط دادگاه های صالحه تعیین می شود، خبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، یوسف نجفی با اشاره به وجود برخی مدارس اوقافی در سطح کشور گفت: این نوع مدارس باید براساس قواعد فقهی اداره شوند.

او ادامه داد: برخی از مدارس مستحق للغیر است که در زمان های متعدد، افراد حکم گرفته اند و برخی از آنها قلع و قمعی است و برای تملیک آنها توسط آموزش وپرورش، نیازمند منابع مالی هستیم.

معاون حقوقی وزارت آموزش وپرورش از ضرورت پرداخت هزینه های مدارس قلع و قمعی براساس رأی مراجع قضایی خبرداد و گفت: خوشبختانه بخشی از اعتبارات بودجه 96 مربوط به پرداخت هزینه های املاک مستحق للغیر است که توسط دادگاه‌های صالحه تعیین شده و کمک خوبی در این زمینه است.

او افزود: همواره تلاش می‌کنیم برای جلب رضایت با مالکان مدارس با آن ها مصالحه کنیم، درغیراین صورت، بخشی از هزینه‌ها را تأمین و پرداخت می کنیم.

نجفی از تلاش آموزش وپرورش برای جلوگیری از تخریب اعیانی هایی که در عرصه های مذکور ساخته شده ، خبر داد و گفت: خوشبختانه اکثر مالکان، وضعیت مالی آموزش وپرورش را درک می کنند و گرنه رقم‌هایی که دادگاه های صالح برای این موضوع تعیین می کنند، بسیار بالاست.

204/200

کد خبر: 786904

وب گردی

وب گردی