روش‌های کانون پرورش فکری به عنوان مکمل آموزش رسمی کشور

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آموزش و پرورش پیشنهاد کرد، روش‌های کانون به عنوان مکمل آموزش رسمی کشور به کار گرفته شود.

به گزارش گروه دانش و آموزش ایسکانیوز علیرضا حاجیان‌زاده در نشست با معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گزارشی از فعالیت‌ در بخش‌های مختلف از قبیل؛ مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی، سینمایی و تئاتر، تولید کتاب و سرگرمی و... ارایه کرد و به دو رویکرد کلی فعالیت‌های کانون پرداخت.

او با بیان این که رویکرد اول کانون، اثرگذاری فعالیت‌ها و تولیدات بر مخاطبان است، گفت: کانون سازمانی نیست که فعالیت موظفی یا بسته آموزشی مشخصی داشته باشد و آن را آموزش دهد و خانواده‌ها هم، چنین انتظاری از کانون ندارند و به دنبال گذراندن دوره آموزشی و دریافت مدرک از این مجموعه نیستند بلکه آن‌ها انتظار دارند فرزندشان در کانون اوقات فراغتش را در محیطی سالم، اثرگذار و مورد علاقه سپری کند.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اهتمام کانون برآنست که چنین محیطی و چنین محصولاتی را فراهم کند که در این محیط بچه‌ها علاقه‌مند به مطالعه، یادگیری و مهارت‌های هنری و ادبی شوند.

حاجیان زاده، توسعه و گسترش دامنه مخاطبان را رویکرد دوم در مجموعه‌ کانون دانست و گفت: گرچه همواره مبنای کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تمام بخش‌ها بر کیفیت قرار دارد اما برای ارایه خدمات کانون به تمامی کودکان و نوجوانان تلاش کرده‌ایم ضمن حفظ و ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها و تولیدات، سطح پوشش مخاطبان را نیز افزایش دهیم.

او با اشاره به برخی فعالیت‌های صورت گرفته برای ارایه خدمات به مخاطبان بیشتر، گفت: اجرای طرح کانون‌مدرسه که از سال گذشته آغاز شد از جمله برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه است و تلاش کردیم با ارزیابی‌ها و شناخت نقاط ضعف و قوت، این طرح در سال تحصیلی جدید نیز با انسجام و هماهنگی بهتر و بیشتری ادامه پیدا کند.

حاجیان با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش در دیدار نوروزی با مدیران و کارشناسان کانون که از این مجموعه به عنوان پشتوانه قوی برای تحول نظام آموزشی کشور یاد کرده بود، گفت: پیشنهاد می‌کنیم تا روش‌های کانون به عنوان مکمل آموزش رسمی کشور به کار گرفته شود و در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها برای یادگیری مبتنی بر بازی و هنر استفاده شود و این مهم مستلزم فرهنگ‌سازی نیز هست.

حاجیان‌زاده پیشنهاد کرد، در اولین فرصت کارگروه مشترکی برای ادامه همکاری‌ها اعم از اجرای طرح کانون مدرسه، ورود بیشتر محصولات کانون به مدارس، همکاری کانون در جشنواره عشایری، طرح راه‌اندازی مدارس مشارکتی و... بررسی و زمینه تصمیم‌گیری‌های لازم فراهم شود.

204/200

کد خبر: 786943

وب گردی

وب گردی