نوبخت مطرح کرد: تحقق یافتن 96 درصد بودجه سال گذشته

سخنگوی دولت با اشاره به این که دولت در سال گذشته بدون کسری بودجه، منابع و مصارف را بالانس کرد،گفت:٢٩٤ هزار میلیارد تومان برای بودجه سال گذشته کشور پیش بینی شده بود که ٢٨٣ هزار میلیارد تومان آن، یعنی ٩٦ درصد تحقق یافت.

به گزارش ایسکانیوز، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با ارائه گزارشی از عملکرد بودجه سال 1395 بیان کرد: در بودجه سال گذشته بیش از آن که اعداد و ارقام مهم باشد، تاثیر آن در زندگی مردم مهم بود.
وی با یادآوری این که منابع درآمدی بودجه از محل درآمد مالیات ها و واگذاری دارایی سرمایه ای و واگذاری دارایی مالی است، خاطرنشان کرد: از محل درآمد مالیات‌ها که ١٥٧ هزار میلیارد تومان مصوب شده بود، ١٤٦ هزار میلیارد تومان یعنی ٩٣ درصد تحقق یافته است.
نوبخت افزود: همچنین از محل سهم واگذاری دارایی های سرمایه ای که ٧٩هزار میلیارد تومان مصوب شده بود، توانستیم ٧٤هزار میلیارد تومان یعنی ٩٤ درصد تحقق یابد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: سال گذشته از محل سهم واگذاری دارایی های مالی که ٥٨هزار میلیارد تومان مصوب شده بود، ٦٣ هزار میلیارد تومان یعنی ١٠٨ درصد تحقق یافت.
همچنین سخنگوی دولت درباره مصارف بودجه بیان کرد: ٢١٤هزار میلیارد تومان پیش بینی مصارف بودجه در سال 95 داشتیم که ٢٠٧هزار میلیارد تومان یعنی ٩٧درصد از این بودجه مصرف شد.
نوبخت ادامه داد: سال گذشته اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای مصوب ٥٧ هزار میلیارد تومان بود که ٤٣ هزار میلیارد تومان یعنی ٧٣ درصد از این بودجه تحقق یافت.
نوبخت افزود: در بخش مصارف اعتبارات تملک دارایی های مالی ٢٣ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با خرید أوراق ٢٩ هزارمیلیارد تومان یعنی ١٢٤ درصد تحقق یافت.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از این أوراق که در سال های کذشته منتشر شده بود نیز لحاظ شده است.

خبر در حال تکمیل است...

302

کد خبر: 786956

وب گردی

وب گردی