عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی/ تخلفات بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان به اعتبارآنها آسیب جدی  وارد کرده است/دراین پرونده حضور اقوام نسبی وسببی مشهود است

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان به طور مشترک یک موضوع واحد به شمار می آید گفت: با توجه به تخلفات محرزی که از سوی مسوولان و سهامداران بانک سرمایه صورت گرفته باید گفت که اوضاع بانک سرمایه بسیار تاسف بار است.

اسدالله عباسی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمان ایسکانیوز در خصوص جزئیات پرونده بانک سرمایه عنوان کرد: با توجه به ابعاد گسترده تخلفاتی که از سوی بانک به بدنه اقتصادی وارد کرده است تصمیم گیری شد تا هیات تحقیق و تفحص اقدامات خود را در خصوص این بانک و صندوق ذخیره فرهنگیان به مدت سه ماه و تا آخر شهریور به تاخیر بیاندازد.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه های قضائی و امنیتی در خصوص ابعاد مختلف موضوع در این حوزه نسبت به جمع آوری اسناد و مدارک اقدام صورت داده اند.

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا ریال آخر سرمایه مردم و سهامداران مخصوصا سهام 47 درصدی که مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان است را بتوانیم برگردانیم تا فرهنگیان عزیز به حق خود برسند.

وزیر سابق کار تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: ابعاد موضوع به صورتی است که برخی از متخلفان از خود سهامداران بانک مذبور هستند.

عباسی با اشاره به اینکه زمان تحقیق و تفحص تا آخر شهریور به تعویق افتاده است گفت: بررسی پرونده بانک سرمایه دیر آغاز شد ضمن آنکه نمی دانستیم اموال تخلف در این حوزه بسیار گسترده تر است و نیاز داشتیم تا کارشناسان دیوان محاسبات با دقت بیشتری این موضوع را واکاوی و ریشه یابی کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر سرمایه و پولهایی که از سوی این بانک از سیستم اقتصادی شبکه بانکی خارج شده، این بانک به مرحله ورشکستگی خواهد رسید گفت: بانک سرمایه در حال حاضر در مرز ورشکستگی قرار دارد. ضمن آنکه با توجه به این امر مسوولان بانک درصدد هستند تا پول های مورد نظر را تامین کرده و به صندوق برگردانند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اعلام لیست متخلفان که اغلب سهامداران بانک محسوب می شوند نفرات اصلی آنها انگشت شمار هستند که با هوشمندی دستگاه های مرتبط دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی خاطر نشان کرد: مساله موجود در خصوص این پرونده وجود حلقه های فامیلی است . حضور اقوام نسبی و سببی در این جریان مشهود است.

بنا به گزارش ایسکانیوز، قرار است روند پرونده به سرعت پی گیری و از فروش مازاد اموال بانک سرمایه پولهای مورد نظر به صندوق برگشته و تحویل سهامداران و مردم شود.

کد خبر: 787013

وب گردی

وب گردی