نامگذاری معابر جدید به نام شهدای حادثه ترور در پایتخت

 رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از نامگذاری معابر جدید در پایتخت به نام شهدای حادثه ترور در مجلس و حرم مطهر امام  خمینی (ره) شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، مجتبی شاکری در جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: سازمان زیباسازی اقدام به راه اندازی کمپین هایی با هدف تولید محتوا تبلیغات فرهنگی کرده است.

وی افزود: سازمان زیباسازی با این تدبیر به خلق آثار بدیعی کمک کرد که در فضاهای تبلیغاتی شهر اکران شده است و آثار به جای اینکه انفرادی تولید شود با همفکری دیگر هنرمندان خلق شد. ضمن اینکه از شخصیت‌های اهل نظر نیز برای حضور در این کمپین‌ها دعوت می‌شد تا نظرات خود را با هنرمندان در میان بگذارند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران اظهارکرد: فرایند داوری فنی و کارشناسی آثار نیز طی شده است. پیشنهاد می‌شود سازمان زیباسازی اثار برگزیده را در قالب سازه‌های حجمی بتنی یا فلزی ماندگار کند تا نسل‌های آتی از آن بهره ببرند.

رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران از نامگذاری معابر جدید به نام شهدای ترور خبرداد و گفت: همان رفتاری که درباره شهدای آتش‌نشان صورت گرفت، اکنون نیز دنبال می‌شود؛ به این ترتیب که معابری به نام یکایک شهدا در نزدیکی محل سکونت آن‌ها نامگذاری خواهد شد و مکانی هم برای نامگذاری مجموعه سازمانی آن‌ها جانمایی می‌شود.

وی تاکید کرد: درباره نامگذاری عنوان ۳۵۴ محله شهر تهران نیز کمیسیون نامگذاری با رویکرد برقرار ماندن نام‌های قدیمی مگر تغییر به ضرورت درباره برخی محله ها، این امر را دنبال کرده است.

701

کد خبر: 787059

وب گردی

وب گردی