وزارت آموزش و پرورش با انستیتو ملی بازی‌سازی همکاری می‌کند

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از انستیتو ملی بازی‌سازی بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، ‌در بازدید دکتر مهدی علی اکبرزاده مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از انستیتو ملی بازی‌سازی، زمینه‌های همکاری دوجانبه میان انستیتو و وزارت مذکور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محبوبیان، مدیر انستیتو ملی بازی سازی ضمن اعلام این خبر افزود: یکی از برنامه‌های انستیتو در راستای تحقق شعار «بازی ایرانی، رویکرد جهانی» ترویج آموزش بازی سازی در میان نوجوانان با عنوان طرح بازی سازان فردا است که اجرای این طرح‌ها جز با مشارکت و همکاری مستقیم وزارت آموزش و پرورش امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی در ادامه از دیدار روز یکشنبه با مدیرکل محترم فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش خبر داد و اعلام کرد: در این جلسه وضعیت کنونی نیروی انسانی کشور در بخش بازی‌سازی تشریح گردید و اقدامات انجام شده توسط بنیاد و انستیتو ملی بازی سازی در زمینه آموزش هنر-صنعت بازی‌های رایانه‌ای تبیین شد. انستیتو قبلاً در برخی مدارس شهر تهران از جمله مدرسه البرز، واله و مدرسه پیشرو اقدام به برپایی جشنواره‌های کوچک-مقیاس نموده و اهدای جوایز مادی را نیز عهده‌دار شده بود لیکن تجربه‌ای که از این حرکت به دست آمد نشان داد حرکت از پایین به بالا آنچنان ثمربخش نیست و باید تعامل مثبت و سازنده از بدنه اصلی وزارت آموزش و پرورش و سطح ستادی از بالا به پایین صورت گیرد.

وی افزود: همچنین ما معتقد هستیم همکاری انستیتو با کانون‌های فرهنگی وزارت آموزش و پرورش که زیر نظر معاونت پرورشی اداره می شوند از اهمیت کلیدی برخوردار است. در این راستا مذاکرات اولیه پیرامون تخصیص یکی از کانون‌های تربیتی شهر تهران به عنوان کانون بازی‌سازان فردا با طرف مقابل انجام شد. هدف از تاسیس این کانون، استعدادیابی دانش آموزان علاقمند به حوزه بازی سازی و سپس هدایت آنان از مجرای صحیح آموزشی و برخورداری از آموزش‌های انستیتو خواهد بود.

دکتر علی اکبرزاده، مدیرکل فرهنگی و هنری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش ضمن استقبال از این طرح اعلام کردند ما به موضوع بازی‌های رایانه‌ای و ایجاد خلاقیت اعتقاد جدی داریم و این همکاری را مثبت ارزیابی می‌کنیم همچنین در این جلسه مواردی همچون توسعه پرتال دانش‌آموزی برای بخش بازی سازی، برگزاری اردوهای آموزشی چند روزه و بلند مدت در اردوگاه‌های دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها در مدارس و کانون ها، راهبری بخش مسابقات رایانه‌ای فرهنگی هنری وزارت مذکور و چند طرح دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

ایشان در ادامه مراتب تشکر و قدردانی خود را از بنیاد به خاطر حمایت از بخش بازی های رایانه ای مسابقات فرهنگی هنری اعلام نمود و در پایان افزود: هم اکنون سیزده میلیون و پانصد هزار نفر دانش آموز در کشور وجود دارد که اگر ارتباطات خانوادگی این جمعیت را مد نظر قرار دهیم متوجه می شویم نیمی از جمعیت کشور به طور مستقیم با وزارت آموزش و پرورش درگیر هستند و همین مساله لزوم توجه جدی انستیتو به وزارت آموزش و پرورش را در خصوص شناخت و تربیت استعدادهای بازی سازی روشن می سازد.

در حاشیه این جلسه دکتر محمدحسین رضوانی، مسئول ارتباطات دانشگاهی بنیاد اعلام کرد: انستیتو ملی بازی سازی در راستای حمایت از مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور اقدام به اعزام داور به سی و پنجمین دوره این مسابقات در بخش بازی های رایانه ای نموده است. پس از غربال اولیه آثار رسیده از استان ها، ۶۸ اثر به بخش کشوری راه یافته اند که داوری این مرحله نیز با مشارکت علمی انستیتو در حال انجام است. وی افزود: یکی از برنامه های آتی انستیتو، برگزاری دوره های ضمن خدمت برای معلمین علاقه‌مند در بخش بازی های رایانه ای و استعدادیابی از دانش آموزان در کانون های تربیتی زیر نظر وزرات آموزش و پرورش خواهد بود.

منبع: مهر

201

کد خبر: 787156

وب گردی

وب گردی